Anasayfa / Genel Sağlık Bilgileri / 4 Adımda Duruşunuzu Düzeltin

4 Adımda Duruşunuzu Düzeltin

Çocukları dik durmaları konusunda sürekli uyarırken yetişkinlerin çoğu kambur duruyor. Bütün günü masa başında geçirip günün ilerleyen saatlerinde kamburlaşanlar için duruş bozukluğuna karşı 4 önemli ipucu!

 

Duruş bozuklukları, gerginliğe ve ağrılara yol açabilir. Bazen ağrıyan kaslar da bu döngünün bir parçasına dönüşür. Birçok kişi otururken koltuğa gömülür ya da öne doğru eğilir. Ancak unutmamalıyız ki, uzun süre oturmak duruş bozukluklarına yol açabilir! Öne eğilip omuzlarla birlikte yarım bir daire şeklinde oturur, sırtın üst kısmındaki kaslar uzar ve gerilir. Bu da göğüs kasların kısalarak dengesizlik yaratmasına, dolayısıyla da ağrıya neden olabilir. Dik oturun ve arkanıza tam olarak yaslanın. Mümkünse sık sık mola vererek ayağa kalkın ve dolaşın. Gün içerisinde göğüs kaslarınızı germeye odaklanan egzersizler yapmaya gayret edin.

Bir tarafa yüklenmeyin!

Bir diğer konu ağırlık taşıma… Laptop, market poşeti ya da çanta; bir şeyler taşırken ağırlık daima bir omuza biner. Hepimiz doğal olarak vücudun bir kısmını diğerine oranla daha fazla kullanılır. Ancak bir tarafa aşırı yük bindiğinde kaslar arasında dengesizlik ortaya çıkar. Bu durumda da en büyük yükü, dengeyi korumakla yükümlü alt vücut üstlenir. Denge sorunuyla başa çıkmanın yolu basit: Ağır eşyalar taşımak için tekerlekli çanta kullanmak ve kol çantasını daima hafif tutmak. İlla tek omuzlu bir çanta kullanılması gerekiyorsa her iki taraftaki kasların eşit şekilde çalışması için çantayı sık sık bir koldan diğerine geçirmek önemlidir.

Göstermelik egzersizlerden kaçının

Çoğu kişi destekleyici kasları geliştirmek yerine yalnızca görünür kaslar üzerinde çalışır. Spor salonuna giden birçok kadın ve erkeğin ortak sorunu olan ve görünen kaslara yüklenilen egzersiz biçimine ‘gösteriş egzersizi’, hatta ‘ayna egzersizi’ adı verilir.

Bir kas grubunu çalıştırırken daima bu kasla bağlantılı diğer kas grubunun da çalıştırılması gerekir. Bir gün üst vücut çalıştırıp sonraki gün alt vücut çalışmayı deneyin. Dengeli bir fitness programı, duruşunuzu kontrol altında tutmanıza yardımcı olacaktır.

Yanlış sütyen bel ağrısına sebep oluyor

Duruş bozukluklarına karşı aktivite seviyesine uygun, destekleyici giysiler seçmek önemli. Özellikle kadınlarda destekleyici özelliği olmayan yanlış sütyen seçimi, göğüs kaslarında gerginliğe sebep olur. Büyük göğüslü kadınların, kendilerini öne doğru çeken ağırlık nedeniyle daha çok arkaya yaslanması bel ağrısına davetiye çıkarır. Bel ağrısına karşı ilk adım, destekleyici bir sütyen seçmektir. Sonrasında, egzersiz sırasında kullanmak için destekleyici bir spor sütyeni satın alınması gerekir. İstenilen beden değil de doğru beden seçilmelidir. Vücudu hareket ettirmek tutulmalara karşı doğal bir savunma yöntemidir. Bu nedenle siz de masada oturmaya ara verin ve birkaç saniyelik dahi olsa esneme hareketleri yapın.

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*