Anasayfa / Genel Sağlık Bilgileri / Baş Ağrısıyla Baş Etmenin Yolları

Baş Ağrısıyla Baş Etmenin Yolları

Kimi zaman stresten, kimi zaman uykusuzluktan kimi zaman da az su içmek gibi yapılan hatalı davranışlar yüzünden çoğu kişi baş ağrısı yaşar. Aslında günlük hayatta yapılan ufak değişikliklerle gerilim tipi baş ağrısından korunabilmek mümkün.

Dr. Aylin Yavuz

Nöroloji Uzmanı

Genellikle hafif veya orta şiddette tüm baş bölgesinde ağırlık, gerginlik olarak hissedilen gerilim tipi baş ağrıları kişinin yaşam kalitesini olumsuz etkiler. Baş ağrısı ile baş etmenin yolları:

Ilık duş alın

Gün içinde gerilen kasları gevşetmek için ılık bir duş yapın. Ne çok sıcak ne de çok soğuk olmalı. Ilık duş kasları gevşeterek baş ağrısından korunmanızda yardımcı olacaktır.

Dinlenin

Aşırı yorgunluk da gerilim tipi baş ağrısına neden olur. Bu yüzden dinlenmek ya da istirahat etmek ağrıyı önlemek için çok önemli. Dinlenmeye geçildiğinde kan dolaşımı düzenlemeye başlar böylece tüm organlara özellikle de beyne oksijen girişi artar. Beyinde artan oksijen girişi ağrında koruyucu etki gösterir.

Bol bol su tüketin

Yaşam kaynağı olan su, kan dolaşımını kolaylaştırır ve vücuda gerekli olan elektrolit ile minerallerin dengesini sağlar ve baş ağrılarında koruyucu etki yapar. Bu nedenle günde 2 litre su tüketmek çok önemlidir. Alkol, kafein ve şeker tüketimini de azaltmak kan dolaşımını rahatlatır ve arak ağrı yapıcı maddeleri uzaklaştırır.

Stresten uzak durun

Günlük yaşam kalitesini bozan depresyon ve anksiyete gibi psikiyatrik bozukluklar baş ağrısını tetikleyen önemli etkenlerden. Yoğun stres altında olunan dönemlerde çok kısa süreliğine de olsa ortamdan uzaklaşmak, özel zaman ayırmak stresten ve baş ağrısından korunmayı sağlayacaktır.

Soğuk /sıcak uygulaması yapın

Sıcak veya soğuk uygulaması özellikle gerilim tipi baş ağrılarından kurtulma da çok işe yarar, gergin kasları gevşeterek baş ağrısından kurtulmada yardımcı olur. Sıcak uygulamayı ılık bir havluyla, soğuk uygulamayı ise bir beze küçük buz torbalarıyla yapılabilir. Şakak ya da boyun bölgesi üzerinde bir süre tutun ardından 20 dakikada bir olmak üzere uygulamayı 3 kere tekrarlayın. Baş ağrısından kurtulma da yardımcı olacaktır.

Gevşeyin

Baş ağrılarını önlemek için stresten uzak durmak ve mümkünse gevşeyebilmek çok önemli. Bunun için derin nefes alma, yoga, davranış terapileri ile akupunktur gibi gevşeme terapilerinden faydalanmak mümkün. Gevşeme başarıldığında beyindeki serotonin düzeyi artacak ve baş ağrısından korunmak mümkün olacaktır.

Uyku düzeni çok önemli

Kaliteli uyku sağlık için en az su içmek kadar kaliteli büyük önem taşır. Özellikle uyku sırasında salgılanan melatonin hormonu, vücud için oldukça faydalı. İyi bir uykunun başlıca ölçüsü ise sabah dinç uyanmak ve gün içinde zinde hissetmek. Uyku düzeninizi günde 6 saatten az, 10 saatten de fazla olmamak şeklinde düzenleyin.

Duruşunuza dikkat edin

Yanış duruş kasların gerginliğini artırarak sağlık açısından pek çok probleme yol açabilir. Kasların gerginliğini azalmak ve baş ağrılarını önlemek için doğru duruş çok önemli. Vücudunuzun dik olmasına dikkat etmelisiniz.

Öğün atlamayın

Uzun süren açlık baş ağrısını tetikleyebilir. Bu yüzden öğün atlamamak gerekir. Ara öğünlerle birlikte günde 5-6 öğün beslenmeyi ihmal etmeyin.

Düzenli egzersiz yapın

Düzenli egzersiz demek baş ağrılarının azalması demek. Düzenli yapılan egzersiz mutluluk hormonunun salınmasını sağlar, kan dolaşımını düzenler ve kasları gevşetir.

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*