Anasayfa / Genel Sağlık Bilgileri / Boyun Ağrılarını Hafife Almayın!

Boyun Ağrılarını Hafife Almayın!

Paylaş

boyun-agrilarini-hafife-almayinGün boyu bilgisayar ekranına doğru eğilerek çalışma sonucu ortaya çıkan boyun ağrılarına gereken özen gösterilmediği takdirde fıtığa ve sonrasında ise sinirlerin baskı altında kalmasına bağlı olarak bacaklarda güçsüzlük, idrar kaçırma gibi rahatsızlıklar ortaya çıkabilmektedir

Dr. İlker Solmaz
Proloterapi Uzm.

Boyun Fıtığında Kalıcı Tedavi Mümkün

Boyun fıtığı rahatsızlığının başlangıç döneminde boyun ve sırt ağrısı ön plandadır. Boyun ağrıları eklemlerin, omurların arasında yer alan disklerin ve omurga çevresindeki kas ile bağların bozulması sonucu gelişerek fıtığa ve kemiklerin birbirine sürtmesi sonucu da kireçlenmeye neden olur.  Vücudun kendi kendini iyileştirme mekanizmasını devreye sokan doğal bir tedavi yöntemi olan Proloterapi ile boyun bölgesindeki hasarlı dokuya enjekte edilen şeker içerikli solüsyon ile bağların iyileşmesi sağlanarak omurga üzerindeki bası kalkar ve hasta sağlıklı günlerine ameliyat olmadan dönebilmektedir.

“Bir Bölgedeki Ağrı Tedavi Edilmediğinde, Başka Hastalığa Neden Olabilir”

Ağrılar ilerledikçe fıtığa, fıtığın da sinirlere baskı yapması sonucunda kollardan parmaklara kadar uzanan ağrı ve uyuşmalar meydana gelir. Sonrasında sinirin baskı altında kalmasına bağlı olarak kuvvet azalması başlar ve tedavi edilmeyen bölgeye bağlı olarak bacaklarda güçsüzlük, idrar kaçırma gibi rahatsızlıklara neden olur.

Boyun Ağrılarından Korunmak İçin Alınabilecek Önlemler;

  • Masa başında çalışıyorsanız, kol destekli bir sandalyede, omuzlarınız geride ve ayaklarınız yere değecek şekilde oturun.
  • Sırtınıza ve belinize arkadan destek verin. Ensenize de bir yastık ile destek sağlayın.
  • Sandalyeden öne doğru kayarak kalkın.
  • Uzun süre bilgisayar kullanmak, kitap ve gazete okumak, televizyon seyretmekten sakının. Masada otururken kısa aralar verip, ayağa kalkın.
  • Yüksekten bir şey alacaksanız, merdiven kullanarak o yüksekliğe yakın olmaya çalışın.
  • Ani ve sert hareketlerden kaçının.
  • Özellikle iş yaparken rahat ve sıkmayan kıyafetler giyin.
  • Kısa yürüme ve gerinme egzersizleri yapın.
  • Çok sayıda veya kalın yastıkla yatmayın, televizyon izlerken kanepenin koluna başınızı dayayıp, uyuya kalmayın.
  • Telefonun ahizesini omuz ile boynuzun arasına sıkıştırarak konuşmayın.
  • Omurga sağlığınız için yüzmeyi de ihmal etmeyin.

Paylaş

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*

Araç çubuğuna atla