Anasayfa / Manşet / Cilde İyi Gelen Besinler
Perfect Beauty

Cilde İyi Gelen Besinler

Paylaş

Sağlıksız ve gelişigüzel yapılan diyetler metabolizmaya zarar veriyor. Sağlıksız kilo alımına neden olurken kalp-karaciğer gibi organlara da zarar verebilir. Yanlış yapılan diyetlerden zarar gören başka bir organ ise cildimizdir.

Diyet ve Beslenme Uzmanı Ömür Karamahmut

Düzenli-dengeli beslenme sağlık özellikle cilt sağlığı açısından çok önem taşıyor. Cildi korumaya yardımcı olan 5 altın besini öğrenmek ister misiniz?

Balık: Yağlı balıklar (somon, uskumru ringa balığı gibi), omega-3 yağ asitleri açısından zengindir. Omega-3 cilt sağlığını korumada çok önemlidir. Omega-3 yağ asitleri cildin kalın, yumuşak ve nemli olmasını sağlar. Yetersiz omega-3 alımı kuru bir cilde sebebiyet verebilir. Aynı zamanda balıklar E vitamininden zengindir. E vitamini ise cildin serbest radikallerden korunmasını sağlayan önemli bir antioksidandır.

Avakado: Esansiyel yağlardan, E ve C vitamini yönünden zengindir. C vitamini kolajen yapımına yardımcı olarak cildin güzel görünmesinde büyük rol oynar. Kolajenler cildin dayanıklı, sağlıklı olmasını sağlayan ana proteinlerdir.

Ceviz: Omega asitlerinden zengindir. Bunun dışında demir, E vitamini, C vitamini ve selenyum içerir. Cildin düzgün fonksiyonlar sağlamasını ve sağlıklı görünmesini sağlar.

Tatlı patates: Beta-karoten ve pro-vitamin A içerir. Bu antioksidanlar, cildi güneş ışıklarına ve güneş yanıklarına karşı korur.

Brokoli: Cilt sağlığı için gerekli önemli vitamin ve mineralleri- demir, A vitamini, C vitamini-içerir. Brokoli aynı zamanda sulforafan denilen bileşim içerir. Aynı zamanda cildi zararlı güneş ışınlarından korunmasını sağlar.

Paylaş

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*