Anasayfa / Manşet / Çocuğunuzun Bağışıklık Sistemini 8 Adımda Güçlendirin!

Çocuğunuzun Bağışıklık Sistemini 8 Adımda Güçlendirin!

Paylaş

Bağışıklık sisteminin çocukluk dönemi gelişiminde başta beslenme olmak üzere geçirilen hastalıklar ve uygulanan aşılar önemlidir. Bu nedenle okul öncesi dönemde yılda ortalama 5-8 kez üst solunum yolu enfeksiyonu- görülür.
Uzman Diyetisyen İpek Ağaca Özger
Bebekler, doğduklarında anneden bebeğe geçen antikorlar nedeni ile enfeksiyonlardan kısmen korunur. Takip eden aylar içerisinde bebeğin kendi antikorlarını yapması ve vücudunun mikroplarla savaşma yeteneğini kazanması gerekir. Bazı bebeklerin kendi antikorlarını yapabilmesi kadar gecikebilir ve antikor düzeyleri 2-4 yaşına kadar da düşük kalabilir.
Çocukların bağışıklık sisteminin güçlendirilmek için 8 öneri:
1-   D vitaminini unutma!
Günlük alması gereken D vitaminini sağlayın. Genellikle kapalı alanlarda vakit geçirildiği veya UV korumalı güneş kremlerinden dolayı daha az D vitamini alınır. Bu nedenle sonbahar aylarında takviyeye başlamak gerekebilir. İhtiyaçlara bakılırsa:
  • 1 yaşından küçük bebekler; 400 IU/gün
  • 1-5 yaş; 500-1000 IU/gün
  • 5-10 yaş; 1000 IU/gün
  • 10 yaş üstü; 1000-2000 IU/gün
2-   Her gün 1 yumurta
Yumurta örnek proteindir. Büyüme ve gelişme sürecindeki çocukların sağlıklı ve dengeli beslenmesi bağışıklı sistemini güçlendirmede de oldukça önemlidir. Bu nedenle kahvaltı atlanmaması ve yumurta tüketimine önem verilmesi gereklidir.
3-   Omega-3’süz asla!
Omega-3 bağışıklığı koruyan, enfeksiyonun çok daha fazla ilerlemesine engel olan hatta gerilemesini sağlayan önemli bir besin ögesidir. Bu nedenle haftada en az 2 balık, her gün koyu yeşil yapraklı sebze ve ceviz gibi çiğ kuruyemişlerden faydalanmak çok önemlidir. Çocuğunuza Omega-3 takviyesi de verebilirsiniz.
4-   Sebzesiz gün geçmesin!
Bağışıklığı güçlendirmede, sebze sevmeyen çocuklara sebzeleri değişik şekillerde sunulabilir. Mesela brokoliyi ağaç, domatesi güneş, marulları çim gibi kullabilirsiniz. Hiç olmadı karışık sebzelerden çorba yapıp yedirebilirsiniz. Kış mevsiminde lahana, karnabahar, brokoli, maydanoz, havuç, kabak, ıspanak, yeşil biber önerilir. Bu besinler çeşitli vitaminler (A, E, D, C) ve mineraller (magnezyum, potasyum, selenyum, çinko vb.) bakımından zengindirler. Her gün en az 1 kase sebze tüketimini sağlamak lazım.
5-   Ara öğünlerde renk renk meyve
Çocuğunuza çeşitli renklerde meyveler vermeye çalışın. Bu sayede ara öğünlerinin vitamin, mineral ve antioksidan içeriğini zenginleştirirsiniz. Her farklı renkte antioksidan bulunmaktadır. Bu yüzden kırmızı, mor, beyaz, turuncu ve kırmızı renkteki meyvelerden her gün 1 er avuç tüketmeye çalışın.
6-   Betaglukan kullanın!
Araştırmacılar betaglukan veya plasebo alımından sonra çocukların sağlıklarını gözlemlemiş, üst solunum yolu enfeksiyonlarını ve her türden enfeksiyonun semptomlarının toplam günlerini ve zamanlarını kayıt etmişlerdir. Bütün kayıtlar tıbbi olarak onaylanmıştır. Çalışmada plasebo alanların yüzde15’inin sağlık durumunu “iyi” olarak raporlarken, betaglukan alan çocukların yüzde 62’sinin “iyi” olarak raporladığını göstermiştir. Çalışma ayrıca betaglukan alan çocukların üst solunum yolu enfeksiyonları semptomlarını üçte iki oranında daha az gösterdiğini ve altı gün daha az hasta gün geçirdiğini göstermiştir. Bağışıklık sistemine katkı sağlamak için çocuklar için hazırlanmış betaglukan suplementlerini kullanabilirsiniz.
7-   İyi bir uyku
Çocuğunuzun uyku saatlerini takip edin ve geç yatmasının önüne geçin. Yetersiz uykuyla okula giden çocukların bağışıklık sistemi zayıf düşer. 2-4 yaş aralığı için tavsiye edilen uyku saati ortalama 12 saat, 4-6 yaş arası için de ortalama 11 saattir.
8-   Hareketi arttırın
Çocuğunuzun sevdiği bir aktiviteyi benimseyip düzenli hale getirmesine olanak sağlayın. Hareketsiz yaşam tarzından, telefon ve bilgisayardan uzak tutun. Özellikle dışarda yapılan sporların hem D vitamini açısından hem de oksijen alımı açısından daha önemli olduğunu unutmayın. Spor, mutluluk hormonu salgılanmasında çok önemli.

Paylaş

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*