Çocuklarda 20 Dakikada Su Şart

Çocuklarda 20 Dakikada Su Şart
REKLAM ALANI

Paylaş

Sağlıksız beslenme ve yetersiz su tüketimi birçok soruna yol açar. Özellikle oyun çağındaki çocukların 20 dakikada bir su tüketmeleri gerekir. Bu konuda ailelere büyük görevler düşüyor, aileler çocuklarına rol model olmalı.

Diyetisyen Canan Aksoy

Sağlıklı Beslenme Uzmanı

Günümüzde çocuklarda sağlıksız beslenme ve yetersiz su tüketimi sorunu uzmanların en çok dikkat çektiği konular arasında yer alıyor. Çocuklarda obeziteye neden olan etkenlerin başında yemek saatlerinin düzensizliği, bol yağlı kızartma ve gazlı içeceklerin aşırı tüketimi geliyor. Ailelerin çocuklarının sıvı ihtiyacını karşılarken suyun yerine gazlı içeceklerin tüketimine izin vermesi, son derece sağlıksız gelişime neden oluyor. Bu bağlamda beslenme kadar su tüketiminin de önemli.

Ailelerin çocuklarına rol model olması gerekir çünkü çocuklar ailelerinden ne görürse onu yansıtır. Evde bulunan yiyecekler ve düzensiz yemek saatleri ebeveynlerin sorumluluğunda olduğundan çocukların yeme alışkanlıkları da ailelerden gelir. Şu an obez olan erişkinlerin yüzde 40’ının çocukluk çağında obez olduğu bilinmekte. Bu nedenle, aileler sağlıklı beslenme alışkanlıklarını sadece çocuklarına değil, kendilerine de uygulamalılar.

Çocuğunuz “Susadım” demeden su içirin

Yaz aylarında sıcaklığın artması ve okulların tatil olmasıyla çocukların enerjilerinde artış olacağından bu aylarda su tüketimine dikkat edilmeli. Özellikle çocuklar oyun oynarken 20 dakikada bir su tüketmesi gerekir. 7-8 yaşındaki kız ve erkek çocuklarının sıvı gereksinimi 1 litredir. 9-13 yaş grubundaki kız çocuklarının ortalama sıvı gereksinimi 2 litre iken erkek çocuklarınınki 2,2 litre’dir.

Çocukların susamasını beklemeden su içmelerini sağlamak gerekir. Susama hissini kontrol eden hipotalamustan, susuzluk sinyali geç gelebilir. İdrar çıkışları azalan ve idrar rengi koyulaşan, fiziksel aktivitesi yavaşlayan, ağız kuruluğu gelişen, zamansız uykusu gelen çocuklarda hafif veya orta şiddette sıvı kaybı gelişmiş olabilir.

Yetişkinlere göre susuzluktan daha fazla etkilenen çocuklarda az su tüketiminin sadece fiziksel değil, aynı zamanda konsantrasyon düşüklüğü ve öğrenme güçlüğü gibi zihinsel sorunlara da yol açtığı görülebilir.

Rol Model Aile

Ayrıca çocukların su yerine gazlı içecek tüketmesi son derece zararlı ve bu konuda ailelerin çocuklarına iyi örnek olmaları gerekir. Susama hissinin suyla giderilmesinin çocukların su içmesine yardımcı olur.

Aileler çocuklarının sağlıklı beslenmesi ve düzenli su tüketmesi için birçok önlem alabilir. Evde arıtılan sular, cam şişelere doldurarak çocukların sağlıklı ve temiz su tüketmesi sağlanabilir.

Paylaş

REKLAM ALANI
YAZAR BİLGİSİ
Hergün güncellenen haberleri ve birbirinden özel yazarları ile takipçilerine çok özel bir dünyanın kapılarını aralayan SAGLİKVEYASAMDERGİSİ.com.tr, internette dergi standartlarında takipçilerine sağlıklı yaşamın renklerini sunuyor. Sağlıklı Yaşamın Pusulası’ olan www.saglikveyasamdergisi.com.tr sitesi Sağlık & Yaşam Dergisi’nin yazılı basındaki başarısının sanal ortamdaki en büyük destekçisidir.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.