Anasayfa / Genel Sağlık Bilgileri / Çok Zayıf Olmak Bir Sorun Mu?

Çok Zayıf Olmak Bir Sorun Mu?

Paylaş

zayifKilo almanın aslında kilo vermekten daha zor olduğunu biliyor muydunuz? Şanslı kişiler sanılan, çok yedikleri halde kilo alamayan ya da iştahı olmayanlar bu durumdan şikayetçi…

Dyt. Oya Yüksek

Beslenme Uzmanı

Çok zayıf olmak, az besin tüketimine bağlıysa önemli bir sağlık sorunu olabilir. Gün içinde düzensiz alınan öğünler ve yetersiz toplam kalori miktarı, vücudun normal işlevselliğini zamanla bozar. Günlük olarak gerekli olan enerji miktarı tamamlanamadığı zaman yorgunluk, konsantrasyon kaybı ve huzursuzluk gibi durumlar oluşabilir. Özellikle bağışıklık sisteminde zayıflama olacağı için enfeksiyon hastalıklarına yakalanma riski yüksektir.

İdeal Kilonuza Ulaşmak İstediğinizde…

Bazı insanlar için kilo almak vermek kadar zor olabilir. Bu konudaki genel yaklaşım harcanandan daha çok enerji almaktır. Alınması gereken her yarım kg için harcanan enerjiden 3500 kalori daha fazla enerji almak gerekir. Kilo vermede nasıl sağlıklı bir yol izlemek gerekiyorsa ideal kiloya ulaşmada da aynı bakış açısına sahip olmak gerekir.

Kilo almak için birkaç öneri:

-Günlük olarak her besin grubundan mutlaka tüketin.

-Kalori miktarı yüksek besinleri tercih edin. Örneğin; ara öğünlere sütlü bir tatlı veya kuru meyveler eklenebilir.

-Gün içinde fındık, badem ve ceviz tüketin.

-Gece öğününde meyveli müsli veya ballı-muzlu süt tüketmeyi deneyin.

-Ana öğünlere ise makarna ve pilav eklenebilir. Özellikle öğünlerde hem kalp sağlığı, hem de tokluk hissi yaratması açısından yağlı yiyecekler yerine karbonhidratları zengin tutun.

-Sıvıları, yemeklerden önce ve yemek sırasında almak yerine başka zamanlara kaydırın.

-Mide hacmini hemen dolduracak posalı gıdalar ve soda gibi içecekler yemek sırasında daha az tüketilmelidir.  Enerji bakımından meyve sularını tercih edebilirsiniz.

İştahsızlık

İştah kaybının hastalık, ağrı, yorgunluk, stres, depresyon, ilaç kullanımı gibi birçok nedeni vardır. Beyindeki iştah kontrol merkezi, aç olunsa bile tokluk sinyalleri gönderebilir. Kendini iştahsız hissedenler aşağıdaki önerileri uygulayabilirler:

– Sık aralıklarla beslenmeye çalışın. Özellikle ara öğünlerde yüksek glisemik indeksli besinleri tercih edin. Böylece daha çabuk açlık hissederek yemek yeme isteğinizi artırabilirsiniz. Örneğin; kuru üzüm, muz, patates, beyaz ekmek, mısır gevrekleri, pirinç pilavı, tatlılar gibi…

-Sevdiğiniz ve yemekten zevk aldığınız besinleri sürekli yanınızda bulundurun.

-Enerji içeriği yüksek fakat miktar olarak küçük olan besinleri tercih edebilirsiniz.( Fındık, badem, ceviz vb.)

-Yemeklerden önce yürüyüşe çıkabilirsiniz.

-Farklı yerlerde ve evin farklı bölümlerinde yemek yemeyi tercih edin.

-Yemek sırasında stres yaratan durumlardan ve konuşmalardan uzak durmaya çalışın.

Paylaş

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*