Anasayfa / Genel Sağlık Bilgileri / D Vitamini Eksikliğini Ciddiye Alın!

D Vitamini Eksikliğini Ciddiye Alın!

Paylaş

Vücudun kalsiyum ve fosfor dengesini korumaya yardımcı olanD vitaminin eksikliği kanserden şeker hastalığına, enfeksiyon hastalıklarından kalp hastalıklarına, depresyondan öğrenme güçlüğüne kadar birçok hastalığın zemininde yatmaktadır.

Doç. Dr. Nezih Hekim

Biyokimya Uzmanı

D vitamininin güneş dışında besinlerden de alınabilinir. Morina, somon gibi yağlı balıklar ile karaciğer ve yumurtanın D vitamini açısından zengin besinler arasında yer alır.

D vitamini olmasaydı, beslenme ile alınan kalsiyumun ancak % 10 ila 15’i vücuda alınırdı. D vitamininin bağırsakların kalsiyum emme kapasitesini yüzde 40, fosforu emme kapasitesini de yüzde 80 arttırır.

Araştırmalar halen tartışılıyor olsa da, bilişsel fonksiyonlarla D vitamini düzeyi arasında doğrusal bir ilişki saptanmıştır. D vitamini düzeyi azaldıkça düşünme, hafıza ve öğrenme kapasitesi de azalıyor. Beyin gelişimi için gerekli olan D vitamini, anne karnında ve yaşamın ilk aylarında alınıyor ve D vitamini eksikliği bebeğin ileri yaşlardaki mental gelişimini önemli ölçüde etkiliyor. D vitamini eksikliği çocukluk çağında raşitizme, erişkin yaşlarda da kemik kırılmalarına yol açan osteomalasi’ye neden oluyor. 

Bir kan testi ile anlaşılabilecek kadar basit olan D vitamini eksikliği, başka bir hastalığın zeminde yatan potansiyel bir tehlike olabilir ve kan tahlillerinde D vitamin düzeylerinin takip edilmesi gerekir.

 

Paylaş

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*