Anasayfa / Genel Sağlık Bilgileri / Diyet Yapmadan Kilo Verin!

Diyet Yapmadan Kilo Verin!

Paylaş

Yaz geldi. Diyetler, açlık, uzun listeler… Bunlara rağmen kilo veremiyor musunuz? Peki, ya size bunların hiçbiri gerekli değil desek? Evet, diyetsiz de zayıflamak mümkün.

İşte diyetsiz zayıflamak için on altın kural:

 

 

11: Yiyecekleri yavaş yavaş tüketin.

Hızla yediğiniz büyük bir porsiyon da yirmi dakikada yediğiniz küçük bir porsiyon da aynı tokluk hissini verecektir. Çünkü beynimizin doyduğumuzu algılama süresi 20 dakikadır. Yavaş yavaş yiyerek ve küçük porsiyonlarla üstelik aç kalmadan kilo vermeniz mümkün.

 

 

 

 

 

22: Uyku saatlerinizi erkene alın.

Eğer uyku bilmez bir gece kuşuysanız, bu alışkanlığınızı derhal terk edin. Gece geç saatlerde yöneleceğiniz atıştırmaların her biri fazladan alınan kalori bombası demektir. Üstelik yağlarımızı yakmamızı sağlayan hormonlar da  00:00 ile 02:00 arasında salgılanır. Bu saatlerde uyanıksanız söz ettiğimiz hormonun salgılanma seviyesi büyük miktarda düşer.

 

 

 

 

 

 

93:  Akşam yemeğiniz hafif olsun

Akşam yemeğinde lif içeriği yüksek mevsim sebzeleri tüketilmelidir. Böylelikle hem aç kalmaz, hem de soslu ve ağır yemeklerden alacağınız kalorilerden kurtulmuş olursunuz.

 

 

 

 

 

 

 

44: Çorba vazgeçilmeziniz olsun.

Günde en az bir defa çorba tüketin. Tabii hazır çorbalardan değil, mis gibi ev yapımı çorbalardan.

 

 

 

 

 

 

 

 

55: Kendinizi şımartmayı da unutmayın

Dikkatiniz yemekle ilgili konulara kayabilir. Bu gibi durumlarda başka yönlere dikkatinizi çekmek o isteğin baskılanmasına yol açacaktır. Yapmaktan keyif aldığınız şeyleri bu gibi durumlar için listeleyin. Kendinizi ödüllendirin. Örneğin günlerdir aklınızdan çıkmayan o elbiseyi satın alın.

 

 

 

 

 

 

 

66: Yedikleriniz kadar içtikleriniz de önemli.

Akşam yorgunluğuyla hareketsiz otururken içeceğiniz şekerli bir içecek kilo vermek isteyen herkesin düşmanıdır. Canınız bi şeyler içmek istediğinde kendi içeceğinizi kendiniz hazırlayın. Az şekerli, az kalorili. Bol buzlu, naneli ve az şekerli bir limonata gibi mesela. Böylelikle günde beş yüz kaloriye kadar tasarruf edersiniz.

 

 

 

 

 

 

77: Ne içtiğiniz kadar nereden içtiğiniz de önemli.

Özellikle kola gibi bol kalorili ve şekerli içecekler büyük bardaklarda gelir. Bu noktada sizin yapmanız gereken ne içerseniz için o devasa bardaklardan uzak durmaktır. Bu sayede alacağınız kaloriyi yüzde otuza kadar azaltabilirsiniz.

 

 

 

 

 

 

 

88: Sakızı dost edinin.

Eliniz atıştırmalık aradığında, ağzınıza atacağınız bir sakız sizi atıştırmalıklardan gelecek kalorilerden kurtaracaktır.

 

 

 

 

 

 

 

 

39: Küçük tabak, küçük porsiyon.

“Aaa ama, lokmanı bitir, yoksa arkandan ağlar.” Annenizin sözlerini hatırladınız mı? İşte bunun gibi sebeplerden, biz tabağında yemek bırakmayan bir toplumuz. Büyük tabaklar yerine küçük tabaklar seçerseniz, porsiyonlarınız ufalacağı gibi tabağı bitireyim derken alabileceğiniz kilolardan da peşinen kurtulmuş olursunuz

 

 

 

 

 

 

1010: Her gün fazladan kalori yakmaya çalışın

Biraz çabayla her gün fazladan yakılan 150 kalori zayıflamanıza yardımcı olacaktır. O kalorileri nasıl mı harcayacaksınız? 15 dakika yavaş tempoda koşabilir, 45 dakika ev temizliği yapabilir, 2.5 km yürüyebilirsiniz.

 




Paylaş

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*