Anasayfa / Genel Sağlık Bilgileri / Diyetsiz ve sporsuz zayıflayın!

Diyetsiz ve sporsuz zayıflayın!

Paylaş

 

Diyetsiz ve sporsuz zayıflayın!Hemen hemen herkesin istemediği birkaç kilo vardır. İşte size diyetsiz ve sporsuz kilo vermek için birkaç ipucu…

 

 – Sakızı bırakın. Çünkü sakız çiğnemek fazladan hava yutmanıza neden oluyor. Bu da midenizde ve bağırsaklarınızda şişkinliğe neden oluyor. Ayrıca şekersiz sakızların içinde bulunan şeker alkolleri de bağırsakları metan gazıyla dolduruyor. Taze bir nefes için nane yaprağı çiğneyebilir ya da dişlerinizi fırçalayabilirsiniz.

– Duruşunuzu düzeltin. Pek çok kişi bilinçsiz bir şekilde kambur durma eğilimindedir. Kambur duruşsa kişiyi olduğundan kilolu gösterir. Bu nedenle her zaman başınız yukarda ve dik durmaya dikkat etmelisiniz.

– Lifli gıdalar dostunuz olsun. Karışık karbonhidratlar mideyi zorlarken lifli gıdalar kolay hazmedilir ve kilo vermeye yardımcıdır. Günde 25-35 gram arası lifli gıda tüketen kadınların daha hızlı kilo verdikleri belirtiliyor. Lifli gıdaların kalorisi düşüktür ancak tokluk hissi vererek uzun süre acıkmayı önlerler.

– Bol bol gülmeyi ihmal etmeyin. Gülmek, egzersizle çalıştırılamayan mide kaslarını çalıştırarak formunuzu korumanıza yardımcı olur. Uzmanlar günde en az 10 dakika içten atılan kahkahaların daha ince ve düz bir karın için gerekli olduğunu belirtiyorlar.

– Yoğurt sofranızdan eksik olmasın. Probiyotikler bakımından zengin bir besin olan yoğurt sindirim sisteminin daha iyi çalışmasına yardımcı olur ve kabızlığı önler. Günde en az bir porsiyon yoğurt tüketmek sağlıklı bir sindirim sistemi için olmazsa olmaz.

– Uykusuz kalmayın. Günde ortalama 7-8 saat uyumayan kişilerin daha kolay kilo aldıkları ve de kilo vermekte zorlandıkları araştırmalarla kanıtlandı. Uykusuz kalmak gün içinde daha fazla şekerli gıdalara yönelmenize neden olur. Hem verimli bir gün geçirmek hem de kilo almamak için günde ortalama olarak 7-8 saat uyumaya özen gösterin.

– Akşam yemeğiniz geç saate kalmasın. Özellikle yoğun çalışan kişiler akşam yemeklerini geç saatlere bırakırlar. Ancak geç saatte yenen yemeklerin yakılması çok daha zordur. Özellikle de yüksek kalorili gıdalar tüketiliyorsa bunların kilo olarak dönmesi çok yüksek bir ihtimaldir. Mümkün olduğunca erken saatlerde akşam yemeğinizi yemeye ve daha çok sebze veya ızgara et, tavuk tüketmeye dikkat etmelisiniz.

 

Paylaş

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*

Araç çubuğuna atla