Anasayfa / Genel Sağlık Bilgileri / Diz Ağrısında Doğru Bilinen 9 Yanlış

Diz Ağrısında Doğru Bilinen 9 Yanlış

Paylaş

Diz ağrıları genellikle 40 yaş üstü birey ve sporcuların yaşadığı en genel iskelet sistemi sorunlarındandır. Bu ağrılara yaş, kilo, romatizmal hastalıklar, aşırı sportif zorlama veya kalıtsal sorunlar neden olabilir. İyi teşhis, tedavinin en önemli ayağıdır. Çünkü nedene yönelik tedavi yöntemleri farklıdır.

Uzman Fizyoterapist Altan Yalım

Yaş ve kilo, diz kıkırdağında yumuşama ve zorlanma neticesinde aşınmaya sebep olduğu için ağrıya neden olan en genel nedenlerdir. Bu rahatsızlıkların nedeni tek olmadığı için de tedavilerinde farklı yollar izlenir. Orta süreli ağrılar için uzman görüşü alınarak gerekli tedavi yapılmalıdır.

Diz ağrısında genel olarak yapılan yanlışlar:

1-Yanlış: Her diz ağrısının nedeni aynıdır.

1-Doğru: Diz ağrısının nedeni aynı değildir ve bu nedenle tedavilerde de farklılıklar görülebilir. Örneğin, her sorunun ilk tedavisi soğuk ya da sıcak uygulamalar değildir bazen sadece istirahat etmek bile sorunu çözebilir.

2-Yanlış: Menisküs veya bağ yaralanmaları sadece sporcularda görülür.

2-Doğru: Bu yanlış bir düşüncedir. Özellikle menisküs sorunları, menopoz sonrası kadınların yaklaşık yüzde 30’nda görülen bir sorundur. Benzer şekilde, bağ yaralanmaları da görülebilmektedir.

3-Yanlış: Ağrı kesicilerin kullanımı ağrıları engeller.

3-Doğru: Bu yanlış olmasa da eksik bir bilgidir. Diz sorunlarına neden olan asıl soruna yönelik tedavi uygulanmazsa zamanla bu ilaçlar da etkisiz kalacaklardır.

4-Yanlış: Kuvvetlendirirsem geçer.

4-Doğru: Bu bilgi de benzer şekilde eksiktir. Kuvvetlendirme tedavinin bölümlerinden birisi olsa da yapılan egzersiz programı uzman tarafından hazırlanmadıysa zorlamamamız gereken açılarda egzersiz yapmak olayı daha da vahim hale getirebilir.

5-Yanlış: Topuklu ayakkabı rahatlatır.

5-Doğru: Bu da bir başka yanlıştır. Topuklu ayakkabılar, yükü diz önüne bindirmeleri sebebiyle bazen dizin iç tarafındaki ağrıları rahatlatabilse de, zamanla ön diz ağrılarına sebep olabilirler.

6-Yanlış: Dizi korumak için dizlik kullanılır.

6-Doğru: Bilinçsizce kullanılan dizlikler de zamanla diz kaslarında kuvvetsizliğe sebep olup, yükün ekleme daha çok binmesine ve durumun daha da zorlaşmasına yol açar.

7-Yanlış: Merdiven çıkmak diz kaslarını kuvvetlendirir.

7-Doğru: Devamlı merdiven kullanmakta özellikle diz kapağının arkasındaki kıkırdakta aşınmaya neden olarak, ön diz ağrısına sebep olabilir.

8-Yanlış: Gencim dizlerimde sorun olmaz.

8-Doğru: Bu düşünce de doğru değildir. Özellikle aşırı ağırlık çalışan gençlerde de gerek yumuşak doku, gerekse de kıkırdak zorlanmaları sıklıkla görülmektedir.

9-Yanlış: Profesyonel spora yönelmiş çocuklardaki ağrı büyüme ağrısıdır.

9-Doğru: 12-16 yaş grubunda ortaya çıkan ağrılar büyüme ağrıları denilerek, göz ardı edilebilmektedir. Ancak bu gruptaki diz ağrılarının nedeni genellikle kas-kemik bağlantısında ortaya çıkan zorlanmadır. Tedavisi uygun şekilde yapılmazsa spordan kopuşla sonuçlanabilir.

Paylaş

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*