Anasayfa / Manşet / Dondurmanın 5 Önemli Faydası! 

Dondurmanın 5 Önemli Faydası! 

Paylaş

Vanilyalısından kavunlusuna, çikolatalısından limonlusuna… Rengarenk görüntüleri, damakta unutulmaz tat bırakan lezzetleriyle özellikle sıcak yaz aylarının en tercih edilen tatlısıdır dondurma… Üstelik lezzetinin yanı sıra kalsiyum ve protein başta olmak üzere içerdiği B1, B2 ve B12 vitamini, A vitamini, magnezyum ve fosfor gibi pek çok vitamin ile mineraller sayesinde en sağlıklı tatlılardan biri olarak nitelendiriliyor. 

Beslenme ve Diyet Uzmanı Nur Ecem Baydı Ozman 

Yaz aylarının en hafif tatlı seçeneği olan dondurma abartılmadan tüketildiğinde pek çok yararı vardır. Ancak dondurmayı şeker içeriği nedeniyle çok sık tüketmemeye özen gösterilmelidir. Diyabet hastası olmayan ve sağlıklı kilodaki kişiler haftada 2-3 kez, 2’şer top dondurma yiyebilir. Ayrıca aromalı dondurmalar renk veya koku verici ajanlar içerebildiği için sade dondurmayı tercih etmek çok daha yararlı olabilir.

Dondurmanın 5 faydası ve tüketirken dikkat etmemiz gereken 5 nokta:

*Kan şekerini daha kolay dengeliyor

Şekerli besinler veya tatlılar kan şekerini hızla yükseltip sonrasında yine hızla düşürerek; acıkma ve tatlı isteğinin devam etmesi gibi sorunlara neden olabiliyor. Ancak içeriğinde bulunan süt sayesinde dondurmadaki şekerin kana karışma hızı düşüyor ve bunun sonucunda kan şekeri daha yavaş yükselir. Böylelikle diğer tatlılara nazaran kan şekerinde dalgalanmalara sebep olma riski daha azalır.

Sağlıklı bir ara öğün alternatifi 

Yaz aylarında serinleten atıştırma ve içecek seçeneklerine sıkça ihtiyaç duyuyoruz. Dondurma, şekerli içecek ve hamurlu tatlıyla kıyaslandığında besin ögesi içeriği yüksek olan lezzetli ve daha hafif bir alternatif. Böylece diğer tatlı yiyecek ve içeceklerden boş kaloriler almak yerine ara öğün olarak tüketirken dondurmanın vitamin ile mineral içeriğinden de faydalanmış olursunuz.

Kalsiyum ihtiyacını karşılamaya yardımcı oluyor

Çocukluk, hamilelik ve yaşlılık gibi dönemlerde kalsiyum ihtiyacı artar. Kalsiyum peynir, süt, yoğurt ve kefir gibi besinlerden temin edebilir. Bir bardak sütten alınacak kalsiyumu yaklaşık 4 top dondurma karşılayabilir. Ancak rutin olarak her gün kalsiyum ihtiyacını karşılamak amacıyla dondurmayı tercih etmek kilo alımının yanı sıra uzun vadede bel çevresi yağlanması, diyabet ve kalp-damar hastalıkları gibi sorunlara yol açabilir. Bu nedenle sık olmamakla birlikte günlük beslenmenizde süt veya yoğurt ve buna ek olarak o günkü ekmek veya meyveden kısarak 2 top dondurmayla kalsiyum ihtiyacına katkı sağlayabilir.

Bademcik ameliyatı sonrası iyileşmeye katkı sağlıyor

Bademcik operasyonunun ardından tüketimine izin verilen sınırlı sayıda gıdadan biri dondurma olabilir. Dondurma bu bölgedeki damarların büzülmesine yardım eder ve bu sayede kanama riskini azaltıyor.

Mutluluk kaynağı 

Dondurma, tatlı ve kurabiye gibi şekerli yiyecekler kutlama, özel gün gibi güzel ve keyifli anlarla bağdaştırılır. Dolayısıyla bu tarz yiyecekler tüketildiğinde kendimizi mutlu hissetme olasılığımız çok yüksek. Ayrıca şekerli yiyeceklerin beyindeki bazı keyif verici bölgeleri aktive etme özelliği olduğu biliniyor. Bu anlamda keyifsiz bir anınızda dondurma sizi mutlu etmeye yetebilir. Ancak, dondurma veya diğer tatlı yiyecekleri böyle anlarda her seferinde üzüntü veya stresle bir baş etme aracı olarak kullanmamaya dikkat edin.

Dikkat etmeniz gereken 5 önemli kural!

Dondurma tüketirken dikkat edilmesi gereken 5 önemli kural… 

  • Her ne kadar tatlıların en hafifi gibi görünse de dondurma kayda değer miktarda şeker içeriyor. Bu nedenle mümkünse dondurma tüketimini akşam saatlerine bırakmayın. Gün içerisindeki saatlerde tüketin ve sonrasında yapılacak fiziksel aktivitelerle alınan kalorileri dengelemeye çalışın.
  • Dondurmayı külahta tercih etmeyin. Bu sayede külahtan da alacağınız bir miktar karbonhidrattan korunmuş olursunuz.
  • Dondurmadan hafif bir tatlı olarak faydalanmak istiyorsanız diğer tatlıların yanına veya üzerine eklemeyin. Bu şekilde tüketirseniz dondurmadan faydadan çok zarar göreceğinizi unutmayın.
  • Aç karnına tüketmeyin. Çünkü aç iken yediğinizde 1-2 top dondurma yetmeyebiliyor. Kan şekerinizin nispeten dengede olduğu ve protein içeren bir yemekten 1-2 saat sonra tüketmeye özen gösterin. Böylelikle hem tüketeceğiniz dondurmanın miktarı azalır hem de sonrasında yaşayacağınız hipoglisemi veya tatlı krizinin önüne geçmiş olursunuz.
  • Üzerine ilave edilen aromalı şuruplar, çikolata, fındık, fıstık gibi ilavelerden kaçının. Bu sayede hafif bir tatlı seçeneği olabilecek dondurmanın yüksek kalorili ve size uzun vadede zarar verebilecek bir tatlı haline gelmesinden korunmuş olursunuz.

Paylaş

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*

Araç çubuğuna atla