Anasayfa / Genel Sağlık Bilgileri / Duruş Bozukluğuna Ve Strese Ars Corpore

Duruş Bozukluğuna Ve Strese Ars Corpore

Paylaş

Duruş Bozukluğuna Ve Strese Ars Corpore Reçetesi“Ars Corpore”, tai-chi, yoga ve temel teknik içeriği sayesinde stresten arındırarak duruş bozukluğunu düzeltiyor; fiziksel ve ruhsal dinginlik sağlıyor.

Merkezi gücü, eklem esnekliğini ve hareket mesafesini artıran Ars Corpore; kardiyoyasküler fonksiyonları geliştirir, kalori yakar ve stres seviyesini düşürür. Kalıcı bir rahatlama, sükunet sağlarken zihinde odaklanmayı gerçekleştirerek bilinç seviyesini yükseltir.

Konsantrasyon odaklı Ars Corpore, kontrollü nefes alıp verme – dikkatlice yapılandırılmış esnetme, hareket ve müziğe uygun duruşlarla vücudu uyumlu ve dengeli bir hale getirir. Özellikle masa başı çalışma esnasında deforme olan vücudu şekillendiren ve duruşu düzelten Ars Corpore; tai-chi ve yoga gibi köklü disiplinleri koreografi ile birleştirir, müzik eşliğinde yapılır. Stres ve günün yorgunluğunun ardından bedeni tazeleyen müziğe dayalı 55 dakikalık bu grup egzersizi fiziksel ve ruhsal refahı artırır. İtalyan ve İspanyolların gözde egzersizleri arasında yer alan Ars Corpore, fiziksel ve zihinsel alanda pek çok fayda sağlar.

Adım Adım Ars Corpore

45 dakikalık basit ama etkili egzersiz setleriyle başlayan “Ars Corpore”; 10 dakikalık rahatlama ve meditasyonla sona erer. Spor, öncelikle günün stresini geride bırakarak kendine odaklanmayı hedef alıp vücudu ısıtmayı sağlayan, kolay ve akıcı tai-chi ısınma hareketleriyle başlar. Sporun ikinci adımında, vücudu derinlemesine ısıtarak kilit kas gruplarını esneten ve güçlendiren geleneksel yoga sekansıyla güneşe selam verilir. Yoga duruş gücü ile tüm vücut güçlendirilir ve şekillendirilir. Konsantrasyon ve odaklanma esas alınarak zihin ve beden denge duruşlarıyla tanıştırılır. Kalça ve belde daha fazla esneklikle hareket özgürlüğü üretmek için esnetme hareketleri yapılır. Yoga ile temel teknik egzersizlerinden oluşan Core Work merkez sırt ve karın kaslarını güçlendirir. Hamstringler (bacak arkaları) ve sırtta esneklik için duruşlar ve esnetmelerin ardından meditasyona geçilir. Dersin son 10 dakikasını kapsayan meditasyon ile zihinsel ve fiziksel faydanın kazanılması ve artırılması sağlanır.

Rahat egzersiz kıyafetleriyle yalınayak yapılan Ars Corpore’de ayakların zeminle tam temasının sağlanması önemlidir. İlk dersten itibaren stresten arındıran ve ruhsal yenilenmeyi sağlayan egzersizler boyunca grup üyeleri eğitmen tarafından sürekli takip edilir. Üyelere fitness seviyesine uygun özel seçenekler de sunulur.

Paylaş

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*