Anasayfa / Genel Sağlık Bilgileri / Duş 10 Dakikadan Uzun Sürmesin

Duş 10 Dakikadan Uzun Sürmesin

Uzun süren ve banyo köpükleriyle yapılan duşlar da cilt kuruluğu artırır. Ayrıca yapılan en büyük hata sıcak suyla duş almaktır. Bu nedenle banyo ve duş süresinin 10 dakikadan uzun olmamasına özen göstermek gerekir.

 Dr. Bahar Öznur

Deri Hastalıkları Uzmanı

Cilde nemini sağlamakla birlikte, kurumasının önlenmesi ve neminin korunması için alınacak bazı tedbirler vardır. Bu konuda yapılan en önemli hatanın sıcak su ile duş veya banyo almaktır. Ayrıca sabunlar cildi kuruttuğu için pH derecesi 5.5 olan sabunsuz temizleyiciler veya yağ ile gliserin oranı yüksek sabunlar kullanılmasında yarar var.

Vücudumuzdan toksinlerin atılmasından sindirim sistemine, kan dolaşımından, besinlerin emilimine kadar birçok sistemin işleyişinde hayati bir rol üstlenen su, genel sağlığımız açısından da son derece önem taşıyor. Yeterli miktarda su tüketimi diğer organlar gibi cildin de vazgeçilmezlerinden biri.

 Sağlıklı, ışıl bir cilde sahip olan kişilerin ortak özelliklerine bakıldığında, genetik etkenlerin dışında, günlük su tüketimine gösterdikleri özen dikkat çekiyor. Aslında bu durum bir rastlantı değil. Çünkü beden sağlığının yanında parlak ve ışıltılı bir cilt için günlük su tüketimine dikkat etmek gerekir. Su ihtiyacının yeterince karşılanmamasına bağlı ortaya çıkan kuruluk, cildin direncinin düşmesine ve kırışmaya daha yatkın hale gelmesine neden olur. Vücudu dış etkenlere karşı koruyan en önemli bariyer olan cildin korunması için vazgeçilmezler arasında yer alan su, saçımızın hatta tırnağımızın da kalitesini artırır. Zamana karşı koyabilmek için kullanılabilecek anahtarlardan birinin de yeterli miktarda su tüketimidir. Kadınlar için özel bir dönem olan menopoz sürecinde de günlük alınması gereken su miktarına özen gösterilmesi hem semptomları azaltma da hem de cilt kuruluğu ve kaşıntının giderilmesine yardımcı olur.

Hiçbir sıvı içecek suyun yerini alamıyor

Su vücuttaki toksinlerin atılmasına da yardımcı oluyor. Bazen suyun yerine tercih edilen meyve suları gibi glisemik indeksi yüksek içecekler ise aksine toksinlerin artırır ve akne gelişmesini tetikleyebilir. Dolayısıyla aknesi olan ya da bu konuda tedavi gören kişilerin de bol su tüketmesi önem taşır. Bununla birlikte cildin inflamasyonu ile giden kronik kaşıntılı bir hastalık olan egzamaya bağlı cilt kuruluğunu önlemede de su önemli bir yardımcı olur.

Kafeinli içecekler kollojen sentezini etkiliyor

Yapılan araştırmalarda her gün yüksek dozda kafeinli yiyecek ve içeceklerin tüketilmesinin kollajen sentezini olumsuz bir şekilde etkilediğini gösteriyor. Dolayısıyla aşırı kafein tüketimi yara iyileşmesi ve yaşlanma süreçlerine olumsuz etkilere neden olabilir. Bu nedenle cola ve enerji içeceği olarak satılan popüler içeceklerin aşırı tüketiminin diğer yan etkilerinin yanında cilt için de olumsuz sonuçlar doğurabileceği unutulmamalıdır.

C vitaminini ihmal etmeyin

Cilt kuruluğunu önlemek ve ışıl ışıl bir cilde sahip olmak için gün içinde 8 bardak su içmenin yanında bol miktarda meyve ve sebze tüketimi son derece önem taşır. Özellikle C vitamini, serbest radikallerle savaşarak hem cildin gençleşmesine katkı sağlar hem de nem verir. Ayrıca kollajen sentezini de artırıyor. Bu nedenle, özellikle portakal, mandalina, greyfurt, kivi, brokoli, maydanoz ve kuşburnu gibi C vitamininden zengin besinleri tüketmek gerekiyor.

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*