Anasayfa / Genel Sağlık Bilgileri / Eti Fazla Kaçırdıysanız…

Eti Fazla Kaçırdıysanız…

Paylaş

eti-fazla-kacirdiysanizEtin baş tacı olduğu Ramazan sofrasının nasıl olması gerektiğini öğrenin.

 Diyetisyen Elif Karacanoğlu

Beslenme ve Diyet Uzmanı

 Et Tüketirken Diğer İhtiyaçlarınızı Göz Ardı Etmeyin!

Et, demir, B 12, folik asit ve birçok vitamin-mineral yönünden zengin olsa da metabolizmamızı çalıştıran posa ve C vitamininden oldukça fakirdir. Et tüketimi arttıkça kişinin vücudundaki toksin oranı da artar; bu da C vitamini gibi bir antioksidana ihtiyacı açığa çıkarır. Öğününüzü planlarken bunu göz önüne almanız gerekir. Bunun için;

*Etinizi olabildiğince posa ve C vitamininden zengin olan çeşitli sebzeler ile pişirin veya tüketin.

*Etli yemeklerde portakal veya domates suyu için.

*Posa ve su içeriği yönünden zengin salataları sofranızdan eksik etmeyin. Böylece sindirimi zor olan etlerin, gaz, şişkinlik, kabızlık gibi rahatsızlıklar yaşatmasına engel olabilirsiniz.

*Demirin emilimini artırdığı bilinen C vitamininden zengin sebze ve meyvelerin tüketin. Kansızlık probleminiz varsa faydalı olur.

İkramlara Hayır Demek Zorunda Değilsiniz. Ama…

*Abartıya kaçmadan küçük porsiyonlarda yiyin.

*İkram edileni seçme şansınız varsa hamurlu tatlılar yerine daha hafif olan sütlü tatlıları tercih edin.

*Hamur tatlı yediyseniz kan şekeri kontrolü için tatlı tüketiminin ardından süt veya ayran için.

*Kahve ve çay yerine bitki veya meyve çaylarını tercih edin. Bayramda artış gösteren kahve ve çay tüketimi aşırı miktarlara ulaştığında uykusuzluk, mide problemleri ve kalp ritim bozukluklarına neden olabilir.

*Sağlıklı beslenmeyi yaşam tarzı haline getirin. Böylece diyet yapmak ve bayramlarda diyetinizi bozmak zorunda kalmazsınız. Her ortamda var olan seçeneklerden kendi mönünüzü belirleyebilirsiniz.

*Şeker hastası iseniz ara öğünleri atlamayın ve çok uzun süre aç kalmayın. Bunun için gideceğiniz yere ara öğününüzü de beraberinizde götürebilirsiniz.

 Ramazan’ a özel mönü

Kahvaltı

*Açık çay

*Beyaz peynir, dil veya kaşar peynir

*Bol maydanoz, dereotu, nane, taze biber

*Zeytin

*1 dilim börek

*2 dilim tam buğday unundan ekmek

Ara

*4 kayısı veya 1 incir ve 5 badem

Öğle

*Bol salata (zeytinyağı ve nar ekşili sos ile)

*Zeytinyağlı sebze yemeği

*1 kase yoğurt

*Fırın makarna/ börek veya ekmek

Ara

*1 fincan sütlü kahve ve kuru meyve veya sütlü tatlı ve ya meyve tatlısı

Akşam

*Bol salata

*Izgara et veya köfte

*1 ayran veya cacık

*Bulgur pilavı (sebzeli)

Gece

*Taze mevsim meyveleri

 

 

Paylaş

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*