Anasayfa / Gebelikte Kabızlığa Karşı 6 Besin

Gebelikte Kabızlığa Karşı 6 Besin

Paylaş

gebelikte-kabizliga-karsi-6-besinKabızlık hamilelikte en sık yaşanan sorunlardan biridir. Bu can sıkıcı soruna beslenmenize dikkat ederek savaşabilirsiniz.

Uzman Serkan Tutar

Diyetisyen

Hormonal sistem hamilelik döneminde tam anlamı değişir. Bu değişiklik döneme özgü bağırsak hareketlerinde yavaşlamalara neden olur. Barsak hareketlerini hızlandırmak için posa içeriği yüksek olan sebze ve meyvelerin gün içerisinde yeterli porsiyonlarda (ortalama 5-9porsiyon)tüketilmelidir. Ayrıca kuru meyveler bu dönemde barsak hareketlerini arttıran kurtarıcılardır. Gün kurusu, kuru erik, incir, siyah kuru üzüm, yaban mersinini belirli miktarlarda tüketmeniz barsak düzeninizin sağlanmasına katkıda bulunacaktır. Kuru fasulye, nohut, yeşil mercimek gibi kuru baklagiller düzenli faaliyet gösteren bağırsaklar için tüketimi şarttır. Hamilelik döneminde günde 4-6 öğün tüketilmesi önerilmektedir. Egzersiz, barsak hareketini hızlandıran ve anne adayını stresten uzaklaştıran bir unsur olması nedeni ile ihmal edilmemelidir.

Bazı yiyecek ve içecekler barsak hareketini hızlandırarak hamilelik döneminde sıklıkla yaşanan kabızlık probleminin yaşam kalitenizi etkilemeyecek şekilde azalttığı bilinmektedir.

İşte bu besinler;

Kayısı: Magnezyum minerali içeriğinin yüksek olması nedeni ile barsak hareketlerinin daha hızlı çalışmasını sağlar. Bu da hamilelik döneminde kabızlık problemi yaşayan kadınlar için çok önemlidir. Sabahları aç karnına veya gün içerisinde toplamda 3-4 adet gün kurusu tüketilmesi bir porsiyon meyveye denk gelmektedir. Kayısı iyi bir kalsiyum kaynağı olması nedeni ile hamilelik döneminde kilo kontrolü içinde iyi bir alternatiftir.

Ihlamur: Hamilelik döneminde annelerin yaşamış olduğu en büyük sıkıntılardan biride gaz sancılarıdır. Ihlamur bu sıkıntının yaşanmasını azaltan en önemli içecektir. Ayrıca bu dönemde yaşanması muhtemel olan uykusuzluk sıkıntılarını da ortadan kaldırır. Mide ekşimesi ve kabızlık gibi hamilelik döneminde sık yaşanan sıkıntıların çözümü için günde 2 fincan ıhlamur içebilirsiniz.

Su: Su hepimiz için hayat anlamına gelmektedir. Hayatın her anında, her hastalıkta ve dönemde bol su içilmesi desteklenmelidir. Gebelik döneminde yaşanan sıkıntıların başında olan ödemin vücuttan atılması ve vücutta çözünmenin sağlanması için yeterli miktarda su alımının gerçekleşmesi şarttır. Gün boyunca içilecek 2-2,5 litre su hem ödem hem de düzenli barsak hareketleri için önemlidir.

Kefir: Bağırsaklarda yaşayan yararlı bakterilerin çoğalmasını ve daha uzun yaşamasını sağlar. Bu özelliği kefiri yoğurttan bile üstün kılmaktadır. Bu yararlı bakterilerin çoğalması, gebelik döneminde yaşanacak kabızlık sıkıntısının çözümünde etkendir. Kefirin, barsak sağlığı üzerindeki olumlu etkilerinin bağışıklık sistemini de güçlendirdiği bilinmektedir. Bu durum anne adayının hastalıklara yakalanma riskini de azaltacaktır.

Erik: Anne adaylarının sıklıkla aşerdiği erik, özellikle hormonal dengesizlikten dolayı yıpranan sinirlere iyi gelir. Ayrıca hazmı kolaylaştırmasının yanı sıra kabızlık sıkıntısının yaşanmasını engeller. Erik tüketen annelerin dikkat etmesi gereken en önemli nokta tuzdur. Erikle birlikte tüketilen tuz, vücutta ödeme neden olabileceği için tüketiminden kaçınılmalıdır.

Kuru baklagiller: Hamilelik döneminde yaşanan sıkıntılardan biride kan şekerinin dönemsel olarak yükselmesi. Gestasyonel diyabet olarak adlandırılan bu rahatsızlık için kuru baklagillerin tüketilmesi önemlidir. Çünkü kuru baklagiller kan şekerinin dengeli olarak yükselmesini ve barsak sisteminin düzenli çalışmasını sağlayan besin grubudur. Ayrıca sağladığı uzun süre tokluk hissi nedeni ile annelerin aralarda boş enerji kaynaklarına yönelmeleri engeller. Hamilelik dönemi öncesinde ve anında vücuda folik asit yüklemesi yapılır. Özellikle kuru fasulye içerisinde yüksek miktarda folik asit bulunmaktadır ve günlük folik asit ihtiyacının üçte birini tek başına karşılar.

 

Paylaş

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*