Sağlık ve Yaşam Dergisi
Şifrenizi mı unuttunuz? Kayıt ol
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
  • default color
  • green color
  • red color
Üye Girişi
Pilatesin Faydaları Yazdır

Perşembe, 14 Nisan 2011 07:27

banu şahin,pilates nasıl yapılır,pilates egzersizleri,pilates,banu sahin,yoga,meditasyon,sağlıklı yaşam,merih kenet,kenet,pilatesin faydalarıPilates eklem ve kemikleri hayat boyu korumak için kasları güçlendiren, esneten ve özellikle içsel karın kaslarının kuvvetlendirilmesi esasına dayanan bir egzersiz sistemdir.

Pilates Eğitmeni Banu Şahin

Pilates egzersizlerinin amacı; karın ve sırt bölgelerini eşit oranda güçlendirip, vücudumuzun üst kısmında sağlam bir iskelet oluşturmaktır. Pilates'e başlarken eğer bel ve boyun problemleriniz varsa ilk önce doktora giderek problemin tanısını koydurmanız gerekmektedir. Doktor raporu ve eğer gerekiyorsa fizik tedavi sonrası bu konuda deneyimli sertifikalı eğitmenler tarafından yapışacak egzersizlerde kişinin bu özel durumuna göre bazı değişikler yapılarak pilates yapılabilinir. Tedavi sonrası bilinçli uygulanan bir pilates programı ile hızlı bir güçlenme ve iyileşme süreci yaşanır.Konusunda uzman sertifikalı pilates eğitmenleri anatomi eğitimleri aldıkları için postürel analiz yapabilir ve vücudunuzun zayıf yönlerini fark ederek bunlar üzerinde geliştirici hareketler geliştireceklerdir.
Sertifikalı pilates eğitmeni ile yapılacak pilates egzersizlerinde altı prensip uygulanmaktadır.


Altı Pilates Prensibi
1. Konsantrasyon: Pilates yaparken hareketlere yogunlaşmak bedenin uyum içinde nasıl çalıştığına ve hangi kasları kullanıp ve hangilerinin kullanılmadığına dikkat etmek gerekmektedir.
2. Kontrol: Pilates metodunda konrol için bedenin iyi dinlenmesi ve hareketlerin gösterildiği şekilde uygulanması olası sakatlıkların önlenmesi gerekir.
3. Merkezleme: Pilates metodun'da doğru hareket göbek, bel ve kalça çevresidir. İç organları ve omurgayı yerinde tutan kas sistemlerini içerir. Merkezleme esnemeyi ve uzamayı sağlar.
4. Akıcı Hareket: Hareket acele edilmeden her noktadan tek, tek geçerek ama aynı zamanda hiç duraksamayarak yapılmalıdır.
5. Kesinlik: Hareket belirsizce değil tam yapılmalıdır. Hareketler birbiri ile koordineli olmalıdır.
6. Nefes: Nefes alıp verme panik olmadan sırtın arkasına ve altına derin nefes alıp bütün nefesi tamayıyla dışarı üflemek yoluyla olmalıdır. Böylece yapılan nefes verme hareketinde kanımızı tamamen temizlemiş oluruz.

Sertifikalı uzman pilates eğitmenleri eşliğinde yapacağınız pilatesle;
*Postür bozukluklarının düzelecektir.
*Dengeli bir duruş, sağlıklı bir kemik yapısı oluşturur.
*Özellikle karın bölgesi olmak üzere tüm kasları kuvvetlencektir.
*Denge ve koordinasyonu arttırır
*Bağışıklık sisteminiz güçlenecektir.
*Artan denge, konsantrasyon ve hareket açısıyla sakatlanma riskini azaltır.
*Akıcı doğru nefeslerle konsantrasyon ve zihinsel faaliyetler artar.
*Zindelik, canlılık, esneklik ve kuvvet kazandırır.
*Kişiye özel uygulanıp, ihtiyaca yönelik değişik yapılabilinir.


Aletli Pilates
Aletli pilates kullanımı konusunda sertifikalı uzman pilates eğitmeniyle bire bir yapılan özel bir dersdir. Aletli pilatesde kişi pilates prensip ve egzersizlerini eğitmen gözetiminde daha doğru ve etkili şekilde uygulamaya geçirir. Kişi ihtiyaç ve amaçlarına daha hızlı ulaşır.
• Mat Pilates bir grup dersidir. Eğitmen eşliğinde küçük pilates ekipmanları ( Top, Pilates çemberi, Lastik bant, vb. ) ile yapılır. Gruplar da verilen dersin seviyesi ve katılım kapasitesi önceden belirlenir. Kişinin grup derslerine katılmadan önce en az 3-4 ders özel pilates dersi alarak pilates prensip ve uygulamalarını öğrenmesi tavsiye edilir.

 

 

 

Facebook Like Box

.

Sağlık Güzellik Siteleri