Anasayfa / Gizli Kalorilere Dikkat !

Gizli Kalorilere Dikkat !

Paylaş

Gizli Kalorilere Dikkat“Uzun zamadır rejim yapıyorum, yediğim porsiyonları da küçülttüm ama bir türlü kilo veremedim” diyenlerden misiniz?… Cevabınız “evet”se, siz de gizli kalorilerden habersiz rejim yapıyorsunuz demektir…

Bir düşünün; acaba rejim yaparken salatanıza “bir kaşıktan bir şey olmaz” deyip mayonez kattınız mı?… Eğer öyleyse siz de gizli kalorilerden bihaber rejim yapanlardansınız. Sadece çayınıza attığınız şekeri azaltarak ya da tereyağlı börekleri yemeyerek kilo veremezsiniz. Gizli kalorilere de dikkat etmeniz gerek…

Soslar

Salatanıza ya da sandviçinize lezzet katmak için ilave ettiğiniz bir kaşık mayonez yediklerinize ekstra 100 kalori ekler. Bir kaşık sos 100 kalori almanıza neden olur. Kızartmak yerine fırında yaptığınız patatesinize eklediğiniz bir kaşık yağ da tam tamına 100 kalori demektir.

Az yağlı besinler

Bir besindeki yağın azaltılmış olması, her zaman kalorilerin azaldığı anlamına gelmez. Etiketini incelediğinizde az yağlı olduğu söylenen birçok besinde kalori miktarının bazen neredeyse yağlı besinlerdeki kadar yüksek olduğunu görebilirsiniz.

Kahvaltı

Güzel bir sabah kahvaltısının olmazsa olmazları arasında yer alır bir dilim kızarmış ekmek üzerine sürülmüş bal ya da marmelat. Bunlar da en az 50 kalori içerir. Kahvenize krema veya şeker ya da çayınıza bal koyuyorsanız 65 kalori daha alıyorsunuz demektir. Çayınızı tatlandırmak için sakarinleri tercih edebilir ya da şekersiz içmeye kendinizi alıştırabilirsiniz.

Yoğurt

Meyveli yoğurtların yağı alınmış bile olsa, içlerindeki şekerden dolayı kalorileri yüksek olabilir. Bunları almadan önce etiketlerini okuyarak kalorilerini kontrol edin.

Alkol

Kokteyller kalori almanın en hızlı yoludur. Bir kadeh martinide 155 kalori vardır. Bir bardak birada 150 ve bir kadeh şarapta 80-85 kalori bulunur.

İçecekler

Tonik sodanın bir kutusunda içindeki şekerden dolayı 150-200 kalori vardır. Kola ve gazozların ise müthiş birer kalori kaynağı olduğunu söylemeye gerek yok. Üç tane içerseniz günlük kalori ihtiyacınıza yaklaşabilirsiniz.

Meyve suları

Hazır portakal sularının en küçük ambalajında 100-200 kalori vardır. Ama bir portakalda sadece 60 kalori bulunur. Ananas ve üzüm gibi diğer meyve sularının kalorisi daha da fazladır.

Kuruyemişler

Televizyonun karşısında film izlerken önce bir iki tane tadımlık yemeye başlarsınız ama daha sonra kendinizi tutamayıp bir avuç yerseniz. Aslında iyi bir protein ve E vitamini kaynağı olmalarına rağmen bir avuç kuru yemişte 100-200 kalori bulunur.

Paylaş

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*