Anasayfa / Genel Sağlık Bilgileri / Hayatın Ritmini Yavaşlatmaya Var Mısınız?

Hayatın Ritmini Yavaşlatmaya Var Mısınız?

Paylaş

 

merih kenetYoga asanaların amacı, bedensel sağlığı olduğu kadar, zihinsel ve ruhsal sağlığı da beslemektir. Böylece; iç organlar, kas ve sinir sistemlerinin işlevleri daha sağlıklı ve istikrarlı hale gelir. Çünkü asanalar bir meditasyondur.

Merih Kenet

Yoga Eğitmeni

Yoga geniş kitlelerde paylaşılmaya başlandıktan sonra, uygulama biçimleri de değişikliğe uğradı. Çoğu kişi yoganın fiziksel yanlarını ön planda tutarak aerobik çalışmasına dönüştürdü. Bu tabii ki kişilerin kendi tercihidir ve muhakkak ki faydası vardır. Ancak özdeki halinden çok farklı hale gelmiş olduğunu da göz ardı etmemeliyiz.

 

 

Asana ‘Duruştur’

Birçok kişi asanaları vücut egzersizleri ve etkin hareketler olarak görmektedir. Bu bir yanlış anlamadır. Bununla birlikte asananın gerçek anlamı, vücut ve zihnin rahatlayıp, bütünleştiği sabit bir ‘’duruştur’’. Bedensel hareketler, kaslar ve kemikler üzerinde fizyolojik sonuçlar doğurur. Yoga asanaların amacı; bedensel sağlığı olduğu kadar, zihinsel ve ruhsal sağlığı da beslemektir.

Bazı dış farklılıklar açıktır. Örneğin; bedensel egzersizler genelde hızlı, hatta şiddetli nefes alıp verme eşliğinde gerçekleştirilen, çabuk ve keskin hareketleri içerir. Oysa asanalar yumuşak hareketler, derin nefis alıp verme ve keskin konsantrasyonla uygulanırlar; yavaşça başlangıç konumuna dönmeden önce, defalarca nefes alıp verme süreleri boyunca aynen korunurlar. Aşırı zorlanma gereksizdir. Asanalar yoluyla iç organlar, kas ve sinir sistemlerinin işlevleri daha sağlıklı ve istikrarlı hale gelir. Asanalar bir meditasyondur. Çünkü hakkı verilerek yapılan her duruş, zihnimizin bedenle bütünlüğünü sağlar. Yoga yapmadaki amacımız hareket içerisindeki içimizi, ‘an’ı dinlemeden geçiyor.

 

Yoga günümüzde hep ileriye odaklı ve hedeflere dayalı, zor pozisyonları yapmaktan ibaret gibi gözüküyor. Kişinin yaşam yarışı içinde olması hayat koşuşturmasıyla, boğuşmasının yan etkileri ders akışındaki enerjiyi de etkiler ve kişi kendini teslim edemez. Çünkü kimse kendini bu yarışın dışında bırakmak istemiyor. Derslerde kendimizi biraz daha geriye çekmeye, yavaşlamaya ihtiyacımız olduğumuzu hatırlatırız.

 

Yaşam ırmağı hepimiz için hızlı akıyor, o ritmi yavaşlatmak belki de bize iyi gelmiyor diye, düşünme fırsatımız bile olmuyor. Her birimiz o telaşlı, aceleci, sabırsız, hedefe odaklı, rekabetçi, dışa dönük hallerimizi dengelemek için Yin eğitimi almalıyız.

Hayat yolunun birden çıkmazlara girdiği noktada, evrene bunun için teşekkür edip, kendinizi Yin ile tamamlayın..

Yin Nedir ?

Genelde pozlarda 3-5 dak. kalınır. Tabii bunlar doğal nefes eşliğinde gerçekleşiyor. Temel anlamda üst bacaklar, kalçalar, omurga ve çevresindeki bağ dokuları hedefleniyor. Omurga bel ve eklem sağlığı için faydalı.

 

Bütün Yang tarzlarını hem fiziksel hem de enerjitik anlamda tamamlıyor. Bedene esneklik getiriyor. Meditasyon güçlüğü çekenler içinse de bir hazırlık çalışması.

Meridyen Teorisine;

Chi ( Prana ) : Kendi zekası olan ve bedeni kontrol eden yaşam enerjisidir.

Acılar ya da rahatsızlıklar fazla ya da az chiden kaynaklanır.

Tüm terapiler chi akışını düzenlemeye yöneliktir, chi uyandığında şifa gerçekleşir.

Dolayısıyla Yin Yoga’da yaptığımız, bağ dokusu çalışmasının beden üzerinde rahatlatıcı ve enerji bedenlerimizde de şifa etkisi olduğu gerçeğini deneyimliyebiliyoruz.

Koşuşturma içinden çıkıp, biraz durup, yavaşlayıp kendinize neler oluyor bitiyor fırsatını verdiğinizde kendinizle olan tanışıklığınız daha da derinleşir. Kendiniz ile olan ilişkiniz düzeldiğinde, olaylara da farklı bir pencereden bakabiliyorsiniz.

Hayatta tesadüf yoktur. Hepimiz ara ara kapsamlı bir tadilata girişsek benliğimize, daha fazla ertelemeden ve samimiyetle bakabilsek. İçimizdeki yanlışları, lüzumsuz hırsları, rekabeti, kanayan yaraları, kabuk tutmuş yaraları bulup, ayıklayabilsek ne güzel olur.

 

Yaşamımız boyunca bir debelenme içindeyiz. Yaşam aslında bir nehire benzer, bazen çağlayan, bazen dere, bazen göl oluruz. Bazen taşar akar bazen de minik minik salınırız. Hem yol alalım, hem de bu yoldaki güzellikleri seyredelim. Bazen o nehir alıp sizi suyunun içine öyle bir savuruyor ki, başınızı kaldırıp da, neler oluyor göremiyoruz bile öyle bir akış ki o ritm; hayatınızın tamamına yayılmış, hızla koşuşturma, hızlı konuşma, nefes almadan bile lokmaları yutma, hayatın telaşları, kalbimizin ritminin hızlandığını duyamayacak kadar kendimizi kaptırışlarımız. Tahammülsüzlük, sabırsızlık derken, hayatımızı yaşarken bitirmeyelim.

Sabırla başlayan hayat yolunuza ara ara molalar verip, ne oldu ne yapıyorum sorgulamanızı unutmayın. Okyanusun dibine balıklama daldığınızda, kendinizi keşfetme yolunda en doğru cevapları bulabilirsiniz.

Yıldızlar hepinizin üzerine yağsın.

Paylaş

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*