Anasayfa / Genel Sağlık Bilgileri / Hayatınıza Günde Bir Doğru Eklemek İster misiniz?

Hayatınıza Günde Bir Doğru Eklemek İster misiniz?

Daha sağlıklı ve mutlu bir yaşam sürmek için öncelikle buna karar vermek ve gerçekten istemek gerekir. Bir anda hayatınızı sil baştan düzenleyemeyebilirsiniz. Fakat bir anda buna karar verebilir ve kararlı adımlarla iyi yol alabilirsiniz. Daha zinde bir yaşam sürmenize engel olan her şeyi birer birer hayatınızdan çıkarmak için öncelikle beyninizi buna koşullamalısınız.

Dr. Sinan Akkurt

Biorezonans Uzmanı

Stres tüm hastalıkların itici gücüdür. Tükenmişlik sendromu, kronik yorgunluk gibi hayatımıza son birkaç yılda giren kavramların giderek yaygınlaştı. Sadece paketli ve hazır gıda tüketimini bırakmak bile kişinin kendini çok daha enerjik, pozitif, mutlu, hafif ve dinamik hissetmesini sağlar.

Daha sağlıklı ve mutlu bir yaşam için öncelikle; doğaya ve doğala dönüş önemlidir. Bir günde yepyeni bir yaşam tarzı kurgulamak zor olabilir ama bir anda buna karar verirseniz sağlıklı bir yaşama doğru adım adım bir yolculuğa çıkarsınız. Buna karar verdiğinizde hayatınıza her gün bir doğru eklenirken bir yanlış çıkar. Sonunda doğruların ağırlık kazandığı bir yaşama doğru yürürsünüz. Sağlıklı, mutlu yaşamı bir hedeften ziyade bir yolculuk olarak tanımlıyorum, çünkü öğrenmenin sonu olmadığı gibi daha iyiye yolculuğun da sonu yok. Herkes için farklı başlangıç noktaları olabilecek sağlıklı yaşam yolculuğunda genel olarak öneriler:

1- Paketli ve hazır gıda tüketimini azalttığınızda birkaç hafta içinde kendinizi çok daha zinde hisseder, kalmadan kilo vermeye başlarsınız. Manavları, pazarları hatta mümkünse yaşadığınız yere yakın çiftlikleri ziyaret edin. Doğanın bizlere ne kadar renkli ve lezzetli alternatifler sunduğunu yeniden hatırlayın. Pazıyı yeniden tanıyın mesela, lahanayı daha önce hiç denemediğimiz şekillerde deneyin. Kendinize mutfakta terapi zamanları yaratın.

2- Sigara içmek kendi sağlığını kendi ellerinle baltalamaktır. Bir başkası bize sigaranın verdiği zararı verse o kişiye düşman oluruz. Böyle düşünürsek kendimize düşmanlık etmeyi bırakmamız bir nebze daha kolay olabilir. Gerekiyorsa sigarayı bırakmak için destek almaktan kaçınmayın.

3- Haftada en az bir kere yeşil alanlara gidin. Hava yağmurlu ya da karlı olsa da her gün en az yarım saatlik açık hava yürüyüşlerini ihmal etmeyin. Bu hem daha pozitif düşünmenizi hem kaslarınızın çalışmasını hem toksin atılımını hızlandırmanızı hem de ciğerlerinizin temiz hava ile dolmasını sağlayacaktır.

4- Su tüketiminizi artırın. Kilonuz başına günde 40 cc su içmeniz gerekir. Ve diğer içeceklerin hiçbiri suyun yerini tutmaz.

5- İyi bir uyku kendini yenileyip tamir etmiş bir zihin ve beden demektir. Günde en az 6, en çok 8,5 saat uyku idealdir. Karanlıkta ve her gün aynı saatlerde uyumaya özen gösterin.

6- İnek sütü yerine keçi sütü, beyaz un yerine siyez / mısır / çavdar unu, rafine şeker yerine bal ve pekmez tercih edin. Böylelikle hem daha iyi beslenir, daha uzun süre tok kalırsınız hem de kilo verirsiniz.

7- Asansör yerine merdiven, teflon yerine toprak / döküm gereçler, havuz yerine deniz, market yoğurdu yerine ev yoğurdu, duş jeli yerine doğal sabun, granül kahve yerine Türk kahvesi, naylon yerine pamuk, deterjan yerine sirke-karbonat gibi tercihlerinizi doğal olandan yana kullanın.

8- Ev yapımı turşu yiyin. Yalnızca bir lokması ile milyarlarca yararlı bakteri vücudunuza girer.

9- Kötümser, kavgacı, bencil, size değer vermeyen insanları hayatınızdan çıkarın. İyimser, anlayışlı, paylaşımcı ve size değer veren insanlara daha yakın olun, daha fazla ilgi gösterin. Olumlu düşünmek, sonradan öğrenilebilen bir eylemdir; gerekiyorsa bunun için eğitim alın.

10-  Bu yıl geçen yıldan daha fazla kitap okuyun. Çocuklarla ve hayvanlarla daha fazla zaman geçirin. Hobiler edinin. Birilerine yardım edin. Dua, meditasyon, yoga için zaman ayırın. Bir gün lazım olur diye biriktirdiğiniz, kullanmadığınız tüm fazla eşyalardan kurtulun. Kendinizi başkalarıyla kıyaslamayın ve başkaları ne der diye yaşamayın.

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*