Anasayfa / Genel Sağlık Bilgileri / Her Kadın, Her Yaşta Ayrı Beslenmeli!

Her Kadın, Her Yaşta Ayrı Beslenmeli!

Her yaşın ayrı bir güzelliği var denildiği gibi her yaşın ayrı beslenme özelliklerine de dikkat etmek gerekir. Dönemine uygun beslenmek kadına sağlık ve mutluluk katar.

Uzman Diyetisyen Olcay Barış

Gençlikten yetişkinliğe geçiş dönemi olan 30’lu yaşlarda sağlığın ve gençliğin korunması açısından antioksidanlar, demir ve C vitamini tüketimine dikkat etmek gerekir. Kadınların, regl dönemlerinde kaybettikleri demirin yerine mutlaka konulması gerekir. 19–50 yaş arası bir erkeğin günlük demir ihtiyacı 8–10 mg iken, kadın bedeninde bu ihtiyaç 18 mg’dır. Demir kaynağı açısından yumurta sofralardan eksik edilmemeli, yanında bol yeşillik ve taze sebze tüketerek hem C vitaminini karşılanmalı hem de demir emilimine katkı sağlanmalıdır. Bol sebze-meyve tüketiminin posa ve antioksidanlar açısından çok önemli olduğu da unutulmamalıdır.

40’lı yaşlarda bağışıklık sistemini kuvvetlendiren besinler önem kazanıyor…

Kadınlar 40’lı yaşlarda bağışıklık sistemlerini güçlendiren B ve E vitamini tüketimine dikkat etmelidir. Kuru baklagiller ve tahıllar beslenmede yer almalı, her öğünde bir dilim tam buğday, çavdar veya tam tahıllı ekmek B vitamini kaynağı olarak tüketilmelidir. E vitamini açısından ise kavrulmamış fındık, ceviz ve bademi bir avucu geçmeyecek miktarda tüketmek kadınlarımız için önemlidir.

50’li yaşlarda menopoza uygun beslenilmeli…

Bu dönemde menopozun etkisiyle yıpranmaya başlayan kemikler için kalsiyuma özen göstermenin yanında, haftada en az 3 kez 30-45 dakikalık yürüyüşler de çok önemlidir. Bol bol hareket etmek yavaşlayan metabolizmaya etki ederek kemiklerin yıpranmasını yavaşlatacaktır. Bu yaşlarda vücuttan kalsiyum atımı hızlanır.  Kemik kırılmalarına kadar varabilecek sağlık sorunlarından kaçınmak için kalsiyum tüketimine önem verilmelidir. En iyi kalsiyum kaynağı olan süt, yoğurt, peynir her gün tüketilmeli, ikinci kalsiyum kaynağı olan yeşil yapraklı sebzelere de öğünlerde yer verilmelidir.

60’lı yaşlarda doğru beslenmenin yanında D vitaminini güneşten almak gerekiyor…

Sağlıklı bir yaşlılık dönemi için yeterli hayvansal protein alımı, her yaşta bol su tüketimi ve D vitamini alımı çok önemlidir. Protein kaynağı olarak başta tavuk ve balık olmak üzere et, yumurta ve kuru baklagiller tüketimini vücudun D vitamini ihtiyacını karşılamak için kış günlerinde 25 dakika, sıcak yaz günlerinde ise sabah veya akşam üzeri 15 dakika koruyucu krem sürmeden güneşe çıkılmalıdır. D vitaminini en iyi içeren gıdalar balık, peynir ve yumurtadır. Kadınların günde en az 10 bardak su tüketmeleri önemlidir.

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*