Anasayfa / Genel Sağlık Bilgileri / Hızlı Metabolizma, Enerjik Yaşamın Sırrı Nedir?

Hızlı Metabolizma, Enerjik Yaşamın Sırrı Nedir?

Paylaş

‘Benim zaten metabolizmam yavaş’ diyerek hemen pes etmeyin. Süper hızlı metabolizmaya sahip bir birey de beslenmesine dikkat etmez ve yeterli düzeyde egzersiz yapmazsa yine kilo alacaktır. Metabolizmayı canlandırmanın sırrı çok net: Sağlıklı beslenmek, fiziksel aktiviteyi arttırmak!

Dyt. Sinem Usuk

Beslenme ve Diyet Uzmanı

Metabolizma; vücutta gece gündüz çalışan bir sistemdir. Kimi insanda hızlı, kimisinde ise daha yavaş çalıştığı bilinen doğal bir düzendir. Aktif şekilde çalışan metabolizmayı, kendisine gün boyu gönderilen yiyeceklerden elde ettiği kaloriyi kusursuz biçimde kullanan makineye benzetmek mümkün. Alınacak 6 basit önlemle metabolizmayı canlandırmak kişinin kontrolündedir!

  1. Oda Sıcaklığınızı Düşürün

Yapılan çalışmalara göre, serin bir odada, çok kalın olmayan pijamalarla uyumak vücutta yer alan kahverengi yağ dokusu miktarını arttırır. Kahverengi yağ dokusunu nedir peki? Yağ doku olmasına rağmen vücutta kas gibi davranan bir doku türüdür. Kas gibi davranmak; vücuda kalori yaktırmaktır!

  1. Bir Fincan Kahve İçmeye Ne Dersin?

Kafein tüketimi ile metabolizma hızının arttığına ve tip 2 diyabet riskinin azaldığına dair çalışmalar mevcuttur. Ancak gün içinde çok fazla kafein tüketmek sinirlilik, mide bulantısı veya uykusuzluğa neden olabilir. Sağlıklı bir birey için, günde 2-3 fincanı aşmamakta fayda var.

  1. Stres Düzeyinizi Düşürün!

Stresli zamanlarda aşırı yemek gibi bir alışkanlığınız olmasa bile alınan kalorileri vücudun yakması daha zor hale gelebilir. 2014 yılında Ohio State Üniversitesi’nde yapılan bir çalışmada, aynı besin gruplarını yedikten sonra 24 saatlik bir süre boyunca stres altına girdiklerini bildiren kadınların, strese girmeyen kadınlara kıyasla ortalama 104 kalori daha az yaktıkları tespit edildi. Bunun da bir sene sonunda yaklaşık 5 kilo olarak döneceği bildirilen sonuçlar arasındadır. Stres, kortizol hormonunun salgılanmasını uyararak metabolizmanın kötüleşmesi ve uzun vadede obezite riskinin artmasına neden olan önemli faktörlerden biridir.

  1. İyi Bir Gece Uykusu Uyuyun

Uyku konusunda yeterli kaliteye ulaşılamadığında hem kadın hem de erkelerde metabolizmanın yavaşladığı gösterilmiştir. Uzmanlar bu durumu yine vücudun stres altındayken kortizol salgılamasıyla ilişkilendirmektedir. Araştırmalarda gece boyu aralıklı uykunun (sık sık uyandığınız bir uyku) 7 saat deliksiz uykuya kıyasla metabolizma için toparlayıcı olmadığı belirtilmektedir.

  1. Fiziksel Aktivitenizi Arttırın

Her türlü fiziksel aktivitenin hatta sadece 30 dakika boyunca yürümenin- metabolizmayı hızlandırdığı artık biliniyor. Kas kütlesini arttırmanın tek yolu onları doğru bir şekilde çalıştırmaktan geçer. Bunun için de fiziksel aktivite yapmalı ve doğru besinlerle kaslar beslenmelidir. Kas kütlesi ne kadar artarsa metabolizma da o derece hızlanacaktır.

  1. Baharatlı Bir Şeyler Atıştırın

Metabolizmanızı hızlandırmanın en lezzetli yollarından biri. Özellikle biberde, yoğun olarak bulunan kapsaisin maddesinin vücut ısısını yükselttiği ve yağ yakımını hızlandırdığı gösterilmiştir. Ancak bu etkinin çok çok abartılmaması gerekir. Kararında baharat kullanımı, metabolizma hızına katkıda bulunabilir ancak aşırı tüketimleri zarar verebilir. Hardal, wasabi gibi keskin yiyeceklerde bulunan izotiyosiyanatların kahverengi yağ dokusunu aktive etmesi ve metabolizmanın hızlanmasına yardımcı olduğuna dair bazı kanıtlar bulunmuştur.

Paylaş

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*