Anasayfa / Genel Sağlık Bilgileri / İşte Size Siesta’nın Faydaları

İşte Size Siesta’nın Faydaları

Paylaş

 İşte Size Siesta’nın Faydaları Öğle uykusu fizyolojik bir olaydır. Kişinin 24 saat içerisinde uykuya yatkın olduğu dönemlerden biri de öğle uykusu saatleridir.

Doç.Dr.Turan Atay

Nörolog

Öğle uykusu vücudu tazeler,performansı artırır…

Öğle uykusu, en az gece uykusu kadar insan vücuduna yarar sağlar. Gece yeteri kadar uyumuş, gündüz de öğle uykusu uyuyan bir kişinin vücudu tazelenir, performansı artar,düşünme ve problem çözme yeteneği hız kazanır.

İnsan vücudu 14:00-15:00 saatleri arasında uyku ihtiyacı duyar

Gün içerisinde iki kez vücut ısısı düşmektedir. Bunlardan birisi sabaha karşı 03:00 sıralarında, diğeri ise öğleden sonra 14:00-15:00 saatleri arasındadır. İnsanların öğle yemeğinin ağırlığına bağladığı bu rehavet dönemi, aslında vücudun uykuya en meyilli olduğu saat dilimidir. Bu saat aralıkları uykunun en kaliteli olduğu zamandır. Kaliteli uyku, insan vücuduna uzun süre uyumaktan çok daha faydalıdır.

Genetik faktörlerin uyku üzerinde etkisi var…

Genetik faktörlerin uyku üzerinde çok büyük etkisi vardır. Kimi insan 13-14 saat uyusa da uykusunu alamaz, kimi ise 4-5 saatlik bir uykuyla günü zinde geçirebilir. Aynı şekilde uykuya dalma ve uyanma saatleri de genetik faktörlerden etkilenmektedir. Bazıları geç saatte yatıp geç kalkmayı, bazıları da erken yatıp erken kalkmayı sever.

Çocuklar mutlaka öğle uykusunu almalıdır…

İmkanı olan herkesin öğle uykusuna yatması vücudu açısından faydalıdır.Ancak özellikle çocukların öğle saatlerinde mutlaka uyumaları gerekmektedir. Çocukluk çağında öğle saatlerinde mutlaka uyumaları gerekmektedir. Çocukluk çağında öğle saatlerinde alınan kaliteli uyku,beyin ve vücut gelişimi için çok önemlidir. Burnu tıklaı olan çocuklar uykularını tam olarak alamadıkları için , vücutları kavruk kalabilir. Bu cümlelerden de ortaya çıkabileceği gibi uyku büyüme açısından çok önemlidir.

Gece uyuyamayanlar için asla…

Çocukların yaklaşık 1-2 saat öğle uykusuna ihtiyaçları vardır.Erişkinler içinse 15-20 dakika yeterlidir. Ancak bazı insanlar geceleri dahi uyuyamamaktadır. Bu tip insanlara öğle uykusu kesinlikle tavsiye edilmemektedir. Çünkü gündüz saatlerinde kısa bir süre dahi uyusalar ,gece uyumaları çok zorlaşır.

Daha verimli çalışmak için; “Siesta”

Pek çok Akdeniz ve Güney Amerika ülkesinde saat 14:00-16:00 arasında  ‘siesta’ uygulaması yapılmaktadır. Siesta, sıcak ülkeler için çok doğru bir uygulamadır. Öğle saatlerinde kişilerin yaşadığı yorgunluğu engellemek için,kısa süre de olsa uykuya ihtiyaçları vardır. İnsanlar, uyuşuk içerisinde çalışacaklarına, uykularını almış dinç bir şekilde çalışmaları çok daha verimli olacaktır.

Paylaş

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*