Anasayfa / Psikoloji ve Ruh / İşyerinde Strese Karşı Annenizi Arayın

İşyerinde Strese Karşı Annenizi Arayın


Kendinizi tükenmiş mi hissediyorsunuz? Yalnız değilsiniz! Yeni yayınlanan dünyanın en büyük çalışanlara yardım programları sağlayıcısı ComPsych anketine göre, ankete katılan 1800 kişiden yüzde 63’ü iş hayatında yaşadıkları tükenmişlik sendromunun asıl kaynağının stres olduğunu bildirdi. İş stresinizi azaltmak ve bu kısır döngüden kurtulmak için ilk adım olarak annenizi arayın.

Dr. Fizyoterapist Gamze Şenbursa

Araştırmalar kalp hastalıkları, depresyon, obezite gibi büyük risk taşıyan sayısız sağlık problemlerinin günlük stresle buluştuğu oranda ciddi problemlere dönüşeceğini gösteriyor. Stres aynı zamanda verimliliği etkiliyor. Yorgunluk ve mental tükenme kişide konsantrasyon kaybı ve daha yüksek hata oranına neden oluyor. ComPsych’a ait çalışmada incelenen işçilerin üçte birinden fazlasının stres nedeniyle iş yerinde ki verimliliklerinin günde bir saat veya daha fazlasını kaybettiklerini gösteriyor. Aslında iş yerinde daha fazla stres yapanlar daha az üretken olur. Bu da bir kısır döngü yaratır. Ama böyle olmak zorunda değil. İş stresinizi azaltmak ve bu kısır döngüden kurtulmak için 5 etkili yöntem var.

Bu beş yöntemle stresi ciddi bir sorun haline gelmeden engellemek mümkün.

Annenizle Kısa Telefon Görüşmeleri Yapın

Ne kadar yetişkin olursanız olun anneniz ile yapacağınız kısa bir konuşma sizi iş stresinden uzaklaştırıp, rahatlatabilir. Proceedings of the Royal Society B dergisinde yayınlanan çalışmaya göre katılımcıların stresli bir görevi tamamladıktan sonra telefonda anneleri ile konuşmaları, kortizol (stres hormonu) hormonunu düşürmüş ve oksitoksin seviyesini yükseltmiştir.

Dedikodu Yapın!

Eğer çalışma arkadaşlarınızın hareketleri sizi rahatsız ediyorsa yapabileceğiniz en güzel şey deneyimlerinizi başka biriyle paylaşmanız. Journal of Personality and Social Psychology’de yayınlanan çalışmaya göre bu davranışın aynı zamanda stres seviyesini ve kalp hızını düşürdüğü gözlemlenmiştir. Dolayısıyla çoğu zaman kötü alışkanlık olarak düşündüğümüz dedikoduyu lehinize çevirebilirsiniz.

Çikolata Atıştırın

Journal of Proteome Research’de yayınlanan bir başka çalışmaya göre, çikolata yemek sizin rahatlamanıza yardımcı olur. Çalışmaya katılanların, 2 hafta süren deneyler boyunca her gün yarım parça siyah çikolata yediği çalışmada stres hormon seviyelerini düşürdüğü ve stresin sebep olduğu metabolik etkileri hafiflettiği sonucu bulunmuştur. Her gün küçük bir parça ile kendinizi limitlemek şartıyla, çok stresli hissettiğiniz zamanlar için masanızın çekmecesinde bir acil yardım paketi bulundurun. Diyette iseniz evde light çikolata yapabilirsiniz.

Akşamları ve Haftasonları Maillerinize Bakmayın

Kalifornia Üniversitesi’nde yapılan çalışma, iş maillerinize biraz ara vermenin stresi azalttığı ve odaklanmayı arttırdığını göstermiştir. Hafta sonları iş telefonunuzu kapatmayı deneyin böylelikle kendinizi maillere bakmak zorunda hissetmezsiniz veya şahsi telefonunuzun mail ayarlarını kapatın.

Gülme Arası Verin

Eğer gergin hissediyorsanız, kendinize biraz vakit ayırın ve internette komik bir video izleyin. Mayo kliniğe göre iyi bir kahkaha önce stres tepkinizi alevlendirir ve sonra sakinleştirir, kan basıncınızı ve nabzınızı yükseltir. Sonuç? Sakinleşme hissi işinizi ciddi bir şekilde yapmak için sizi tekrar şarj eder.

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*