Anasayfa / Genel Sağlık Bilgileri / Kalbinize İyi Davranın

Kalbinize İyi Davranın

Paylaş

Kalbinize İyi DavranınKalp ve damar bozuklukları yüzünden sağlık problemi yaşayanların sayısı her geçen gün giderek artıyor. Hatta bu sorunlar çoğu zaman ölümle sonuçlanıyor. Yol yakınken ve yaşınız daha fazla ilerlemeden siz de önleminizi almalısınız. 9 adımda kalp krizi riskini azaltabilirsiniz.

Sigarayı bırakın

Sigara, ölümle sonuçlanan kalp krizlerinin en önemli nedeni. Siz de kendinizi çok içmiyorum sadece keyif çayımın yanında bir tane yakıyorum diyerek sakın kandırmayın. Diğer tüm etkenleri bir kenara bıraksanız bile sigara tek başına size zarar vermeye yeter. Ancak sigarayı bırakarak kalp ve damar bozukluklarını büyük ölçüde önleyebilirsiniz. Bu nedenle sigarayı yaşamınızdan tamamen çıkarmalısınız.

Genetik risklerinizi öğrenin

Eğer anne, baba ve kardeş gibi birinci derecede yakınlarınızda kalp hastalığı varsa siz de yüksek risk altında olabilirsiniz. Bu nedenle sizin bu konuda daha dikkatli olmanız gerekir. Kalp krizine yakanlanma riskiniz yüksekse artık sağlıklı bir yaşama adım atma vaktiniz geldi demektir.

Check-up yaptırın

Her sene mutlaka düzenli olarak kan basıncınızı ve kolestrolünüzü kontrol ettirin. Böylece eğer risk altındaysanız gerekli tedavi için yeterli zamanınız olacaktır. Kendi sonuçlarınızı olması gereken değerlerle karşılaştırabilir ve kendinizi kontrol altında tutabilirsiniz.

Düzenli egzersiz yapın

Hareketsiz kalmayın. Kalbinizin haftada üç kez ve en az 20 dakika olmak üzere egzersize ihtiyacı vardır. Yaptığınız egzersizin ne olduğundan çok yoğunluğu önemlidir. Bunun için bir spor salonuna gitmenize gerek yok. Tempolu yürüyüşler yapabilir, koşabilir ya da bahçeyle ilgilenebilirsiniz.

Vücut ölçülerinize dikkat edin

Gün geçtikçe bel çevrenizin kalınlaşması, mide ve karın bölgenizde yağların toplanması kalp hastalığı tehlikesini arttırıyor. Bel çevresinin erkeklerde 102 cm’den, kadınlarda 88 cm’den fazla olması riski yükseltiyor. Belinizin ölçüsü size kalp hastalığı riskine yönelik bir ipucu verebilir.

Yemeklerinizi hafifletin

Aslında hepimiz belli bir yaştan sonra yediklerimize öncelikle sağlık için dikkat etmemiz gerektiğini biliriz. Ancak bir çoğumuz bunu başaramayız. Yağlı kızarmış yemeklerden uzak durmak, küçük porsiyonları tercih etmek, daha çok meyve ve sebze tüketmek… Kalp ve damar rahatsızlıkları için doğru ve düzenli beslenme çok önemlidir.

·        Tansiyonunuzun yükselmemesi için yemeklerinizde mümkün olduğunca tuzdan kaçının.

·        Kolesterol deposu karaciğer, böbrek, yürek, dalak gibi sakatatlarla, karides ve kalamar gibi deniz ürünlerinden uzak durun.

·        Kırmızı et, salam, sosis gibi şarküteri ürünlerini tercih etmeyin.

·        Hayvansal yağlardan uzak durun.

·        Sebze, meyve ve tahıl ürünlerini bol bol tüketin.

·        Yemeklerde katı yerine sıvı yağlar kullanın.

Kendinize zaman ayırın

Özellikle kadınlar kendilerini ihmal etmeye eğilimlidirler çünkü onlar daha çok başkaları için yaşarlar. Hayatları boyunca hem anne hem de eş rollerini en iyi şekilde yerine getirmeye çalışırken kendilerini unuturlar. Ancak unutmamalısınız ki kendinize zaman ayırmazsanız bir gün diğerlerine de bakamayacak hale gelebilirsiniz.

Stresle başetmeyi öğrenin

Maalesef ki günlük hayatın koşuşturması içinde hiçbirimiz kalp hastalıklarına neden olan önemli risk faktörlerinden biri olan stresten uzak kalamıyoruz. Ancak aslında bilmelisiniz ki stres tek başına kalbinize çok büyük zararlar vermez. Ancak asıl önemli olan sizin stresle nasıl başettiğinizdir. Çünkü eğer stres altındayken normalden daha fazla sigara içiyorsanız bu sizin için oldukça kötü. Eğer stres altında bile sağlıklı yaşam koşullara uyuyorsanız sizin açınızdan çok büyük sorun yok demektir. Burada önemli olan stresle nasıl başa çıkacağınızı öğrenmeniz olacaktır.

Bugün başlayın

Kalbinize iyi davranmak için hiçbir zaman ne erken ne de geçtir. O nedenle bugünden itibaren önleminizi alabilir, daha sağlıklı ve uzun bir yaşama adım atabilirsiniz.

Paylaş

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*