Anasayfa / Manşet / Kolesterolü Lifle Düşür!

Kolesterolü Lifle Düşür!

Paylaş

Kalp hastalıkları kadın ve erkeklerde ölüm nedeni sıralamasında başta yer almaktadır. En yaygın kalp rahatsızlıkları kalp krizi ve kalp yetmezliğidir. Artmış kan yağları seviyesi kalp hastalıklarının ana nedenlerindendir. Çözünebilir lif içeren gıda alımıyla bu riskler azaltılabilir. Lif alımı kalp ve damar hastalıklarına karşı koruyucudur ve kötü kolesterolü düşürür.

Diyetisyen Merve Doyranlı

Diyet lifi; kilo yönetimi, sağlıklı sindirim sistemi fonksiyonları ve doygunluk gibi birçok konuda bize yardımcı olmaktadır. Lifin sadece sindirim hareketlerine yardımcı olmasının yanı sıra birçok faydası vardır. Yapılan büyük çalışmalar lif tüketiminin; kardiyovasküler hastalıklar, inflamasyon ve osteoporozu da içeren birçok sağlık problemine de faydalı olduğunu göstermektedir.

Günde 5-10 gram çözünür lif tüketimi LDL kolesterol seviyesini yaklaşık olarak yüzde 5 oranında azaltmaktadır. Düşük doymuş yağlı ve az kolesterollü diyete ek olarak, günde 10-25 gram kadar çözünür lif tüketimi, kan kolesterol seviyelerinin iyileşmesine yardımcı olmaktadır.

İşte Liften Zengin 5 Besin

Diyet lifinin sağlığı destekleyici ve hastalıklardan koruyucu özellikleri belirgin şekilde görülmektedir. Ancak bu faydalarının sadece liften değil bu lifli gıdaların içerdiği besinler ve fitokimyasalların kombinasyonunun da pozitif yönde etkilediği düşülmektedir. Tam tahıllar, kuru baklagiller, meyveler ve sebzeleri içeren liften zengin bir diyetin, sağlık için iyi olduğu gerçeği konusunda sağlık uzmanları hemfikirdir.

  1. Baklagiller

Çözünür lif açısından adeta bir yıldızdır. 1 porsiyon siyah fasulye 4.8 gram çözünür lif içermektedir.

  1. Yulaf

Kaliteli ve tok tutan bir kahvaltı yapmak istiyorsanız yulaf ezmesi sizin için vazgeçilmez olacaktır.

  1. Brüksel Lahanası

Lif için çok iyi kaynaklardır. Özellikle 1 porsiyon brüksel lahanası 4 gram lif içeriğine sahiptir. Yüksek lif içeriği bakımından 3.6 gram ile tatlı patates, 3.4 gram ile kuşkonmaz listeyi takip etmektedir.

  1. Portakal

Meyveler lif almanın en lezzetli yoludur. Küçük boy bir portakal 2 gram lif içermektedir. Kabuklarıyla yenen kayısı da 1.8 gram kadar lif içerir. Elma ve armut da liften zengin diğer meyvelerdir.

  1. Keten tohumu

1 yemek kaşığı keten tohumu 1.1 gram kadar lif içerir. Keten tohumunu yoğurt veya kahvaltılık yulafa ekleyebilirsiniz.

Diyet lifinin sağlığı destekleyici ve hastalıklardan koruyucu özellikleri belirgin şekilde görülmektedir. Ancak bu faydalarının sadece liften değil bu lifli gıdaların içerdiği besinler ve fitokimyasalların kombinasyonunun da pozitif yönde etkilemektedir. Tam tahıllar, kuru baklagiller, meyveler ve sebzeleri içeren liften zengin bir diyetin, sağlık için iyi olduğu gerçeği konusunda sağlık uzmanları hem fikirdir.

Paylaş

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*