Anasayfa / Genel Sağlık Bilgileri / Mevsim Geçişlere Dikkat!

Mevsim Geçişlere Dikkat!

Mevsim geçişlerine bağlı olarak yaşanan ani sıcaklık değişimleri, vücudu olumsuz olarak etkiliyor. Özellikle bağışıklık sistemi güçsüz kişilerin hastalıklara karşı savunma mekanizması zorlaşıyor. Doğal yöntemlerle bağışıklık sistemini güçlendirmek ve hastalıklara karşı korunmak mümkün.

Dr. Orçun Orhun

Tatil sezonunun bitmesiyle birlikte şehirler kalabalıklaştı ve toplu yaşam, iş-okul hayatına geri dönüldü. Kalabalığın artmasıyla ve havaların soğumasıyla birlikte hastalıklar da ortaya çıkmaya başladı. Özellikle iş yerinde ve okulda kullanılan araçları düzenli olarak dezenfekte edilmeli ve bol bol eller yıkanmalıdır. Özellikle toplu taşıma araçları kullandıktan sonra el temizliğimize çok dikkat edilmeli mümkünse her gün buharlı banyo yapılmalıdır. Eğer öksürüğünüz varsa buhar banyo kendinizi iyi hissetmenizi sağlayacaktır. Dilerseniz soluyacağınız suyun içine nane de katabilirsiniz. Eğer ateşiniz varsa banyo suyunu ılık seviyede tutarak, 2 dereceye kadar ateşinizi düşürebilirsiniz.

Aman grip olmayın!

Öncelikle gün battıktan sonraki akşam serinliğine göre kıyafetlerin seçilmesi gerekir. Terleme veya üşütme riskine karşı kıyafetlerin dikkatli seçilmesi, terleme durumuna karşı yedek kıyafet taşınmalıdır.

Bunun yanında gün içinde bol su ve sıvı tüketimi ve kuşburnu, ıhlamur, adaçayı gibi evde kolaylıkla demleyebileceğiniz çayları içmenizi önerilir.

Ağızda meydana gelen bakterilere karşı diş bakımına da dikkat etmek ve düzenli olarak dişleri fırçalayarak gargara yapılmalıdır.

Eğer boğazınızda ağrı varsa ve kendinizi bitkin hissediyorsanız bir çay kaşığı zencefili bir bardak sıcak süte karıştırarak içmek rahatlatacaktır.

Vitaminler en büyük silah!

“Kış aylarının koruma kalkanı C vitamini deposu portakal, mandalina, greyfurt ve limonu mutlaka hayatımızın bir yerine her gün tüketecek şekilde koymalıyız. Günde bir tane portakal yemek günlük C vitamini ihtiyacınızı karşılayacaktır.

Taze sebze, kırmızı ve beyaz et, süt ve süt ürünleri tüketimini ihmal etmemek gerekiyor. Bu gıdalar yorgunluğunuzu alır ve dinç hissetmenizi sağlar. Antioksidan içeriği zengin besinler tüketin. Taze ve mevsiminde sebze meyve yiyin. Kalorisi yüksek, tuz ve yağ yağ oranı dengesiz ve bol şekerli yiyecek ve içeceklerden, kısacası hazır gıdalardan uzak durun. Ek olarak yağlı, şekerli, kremalı yiyeceklerden ve gazlı-şekerli ve kafeinli içeceklerden uzak durmak bağışıklık sisteminizin güçlenmesine yararlı olacaktır.

Yapılan bir araştırmanın sonuçlarına göre C, E vitamini ve beta karoteni besin yoluyla almak sağlık için oldukça önemli, çünkü kalbi koruyor.  E vitaminini özellikle ay çekirdeği, badem, fındık, fıstık, domates, kuru kayısı gibi besinlerde bulabilirsiniz. Fakat yeterli ve dengeli beslenemeyenler, gebe ve emziren kadınlar ve vejetaryenler kişilere özellikle düzenli olarak vitamin ölçümü yaptırmalarını ve gerekirse dışarıdan takviyeyle vücutlarında eksik olarak vitaminleri almalarını önerilir.

Ağrılar sizi yormasın

Mevsim geçişlerinde kas ve eklem ağrılarıyla çokça karşılaşılır. Birden bire yaşanan ağrılar ve yorgunluğu takip etmek çok önemli. Ani hava değişimleri hormonal ve psikolojik olarak duyarlılıklara bağlı olarak ağrıları güçlendirebilir. 3 günden sonra halen devam eden ağrı şikayetleriniz varsa, mutlaka doktora danışılmalıdır. Çünkü bazı hastalarımız bu ağrıları romatizmal hastalıklarla karıştırabilir.

Sigara ve alkolden uzak durun

Düzenli sigara ve alkol tüketimi bağışıklık sistemine etki ederek, hastalıklara karşı savunma mekanizmanızı güçleştirir. Bu nedenle bu ikiliden uzak durmakta oldukça fayda var.

Spor yapın

Haftanın üç günü düzenli olarak egzersiz yapmamız gerekir. Tempolu yürüyüş, yüzme ve egzersiz hem yorgunluğa iyi gelir hem de kendinizi iyi hissetmenizi sağlar. Asansör yerine merdiven kullanmak, yürüme mesafesi yerler için araç kullanmamak sağlığınız için yapacağınız küçük ama önemli detaylar.

Uyuyun

Uyku düzeni sağlık için oldukça önemli. Gün boyunca yorulan vücudumuzu özellikle gece 11.00 ile 01.00 saatleri arasında dinlendirmek enerji toplama ve hastalıklara karşı korunmaya yardımcı olur.

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*