Anasayfa / Manşet / Mevsim Geçişlerinde Beslenmenize Dikkat!

Mevsim Geçişlerinde Beslenmenize Dikkat!

Paylaş

Sabahları yataktan çıkmakta zorlanıyor, uykunuzu alsanız da kendinizi yorgun hissediyorsunuz. Peki bunun neden böyle olduğunu hiç düşündünüz mü? Tüm bu şikayetlerin sebebinin mevsim geçişleridir… Doğru beslenme, güçlü bağışıklık sistemi ile yaşam kalitesini yükselterek bu histen kurtulabiliriz.

Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuğba Günal

Yaz mevsimi yerini sonbahara bıraktığında havanın daha erken kararması, güneşin yerini yağmurun alması, soğukların gitgide artıp, işlerin yoğunlaşması dolayısıyla gelişen halsizlik, stres ve beslenme düzenindeki değişiklikten şikâyet artar. Bu tablodan daha az etkilenmek için mevsim geçişlerinde beslenmeye çok dikkat etmek gerekir.

  1. Bağışıklık sisteminizi güçlendirin

Vücut direncini arttırmak, hastalıklardan korunabilmek için antioksidan olarak da görev yapan A, C, E vitaminleri ile selenyum, çinko, magnezyum gibi minerallerin yanı sıra Omega-3 ve Omega-9 yağ asitlerinden yeteri kadar almak gerekir. Günde 5-6 porsiyon sebze tüketerek, günlük alınması gereken vitamin ve mineraller alınır.

Balık, balık yağı, keten tohumu, soya fasulyesi ve cevizde bulunan Omega-3 yağ asitleri güçlü bir antioksidan olduğu için bağışıklık sisteminin güçlendirilmesinde etkilidir. Ayrıca zeytinyağı, fındık yağı gibi sıvı yağlarda bulunan Omega-9 yağ asitleri de bağışıklık sistemini olumlu etkiler.

Doğal enerji kaynağı olarak adlandırılan Ruşeym, mineral maddeler açısından zengin demir, çinko magnezyum, fosfor, potasyum ve bakır içermektedir. Günlük beslenme programında kullanılan ruşeym ekmeklerine ilaven marketlerden alınacak ruşeymi de mutfağa taşıyabilirsiniz.

2.Sıvı tüketimini ihmal etmeyin!

Çay, kahve, kola, kakao gibi kafein içeren içecekler yerine bağışıklık sistemini de destekleyen ıhlamur, kuşburnu, ada çayı, beyaz çay veya yeşil çay gibi bitki çayları tercih edilmelidir. Toksin ve mikroplardan arınmanın en iyi yolu su ile sağlanır. Sık sık elleri yıkamak, yeterli sıvı alımı hastalıklardan korunmada en etkili yöntemlerdir. Kış aylarında soğuk nedeniyle su tüketimi azalmaktadır. Vücudun su ihtiyacı ne kadar azalsa da kilo kontrolünü sağlamak amacıyla günde 2-2,5 litre su tüketilmelidir. Su tüketiminde zorluk yaşayanlar, günlük olarak içecekleri suyu tarçın, karanfil veya limon ile aromalı hale getirerek tüketim kolaylığı sağlayabilir.

3.Kışın yürüyüş ve spor yapmaktan korkmayın!

Havaların soğuması, günlerin kısalması hareketsiz bir yaşama davetiye çıkardığı için kış aylarında kilo almak kaçınılmazdır. ‘Mevsim kış, kat kat giyinir, kilo sorunu giysi ile kamufle edilir’ diye düşünülür. Ancak bilinmelidir ki; kışın yapılan spor yazın yapılan spordan daha etkilidir. Kış aylarında vücut ısısına bağlı olarak beden spora daha iyi cevap verir, metabolizmayı hızlandırır, mevsim geçişlerine adapte olmaya çalışan vücut için dost olur. Her gün 40-45 dakikalık orta tempolu yürüyüş beden sağlığı için yapılacak en büyük iyiliktir.  

Paylaş

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*

Araç çubuğuna atla