Anasayfa / Orman Meyveleriyle Kan Şekerinizi Dengeleyin

Orman Meyveleriyle Kan Şekerinizi Dengeleyin

Paylaş

gizem keservuran,orman meyveleri,ramazan,ramazanda beslenme,oru.,diyet,beslenmeiantioksidan,toksin,diytabet,kan şekeri,şeker,tansiyon,Orman Meyveleriyle Kan Şekerinizi DengeleyinRamazan’da birçoğumuzun derdi hiç kuşkusuz halsizlik ve uykusuzluktur.. Özellikle uzun açlık nedeniyle birçoğumuz kan şekerimizin düşmesinden şikayetçi oluruz.

Gizem Keservuran

Beslenme ve Diyet Uzmanı

Ramazanda insulin salınımının ve kan şekerinin dengelenmesi için Ağustos ve Eylül aylarının vazgeçilmez meyveleri böğürtlen, yaban mersini ve frambuaz iftardan sonra bol bol tüketilmesi gerekir. Özellikle iftardan sonra bir kase yoğurt içine bir avuç böğürtlen, frambuaz ya da yaban mersini koyarak, bol tarçınla rahat bir ramazan geçirilecektir.


“Toksinlerden arındırıcı, yüksek antioksidan içerir”

Sıcak ve uzun yaz günlerinde 15 saate varan açlık sonrasında gün içinde özellikle çalışan insanların en büyük derdi olan uykusuzluk,  susuzluk ve halsizlikdir. Susuzluk ve kan şekerinin düşmesi nedeniyle ciddi sıkıntıların çıkmaması için yiyeceklerimize dikkat etmemiz gerek. Orman meyvelerinden Ramazan’da vazgeçmememiz gerekir. Orman meyveleri olarak adlandırdığımız yaban mersini, frambuaz , böğürtlen oldukça yüksek antioksidan ( vücudu zararlı maddelerden, toksinlerden arındırıcı ) özelliğe sahip meyvelerdendir. Vücutta adeta elektrik süpürgesi görevini üstlenmektedirler. Bu meyvelerin bir özelliği de hormon içermemeleridir. Özellikle bu meyvelerin tam mevsimi olan Ağustos-Eylül aylarında bolca tüketilmesi kış aylarında hastalıklardan korunmaya hazırlık olacaktır. Yine ramazan ayında bu meyveleri sahurda veya iftardan sonra tatlı niyetine 1 kase yoğurt içine 1 avuç ekleyip bol toz tarçın ile lezzetlendirdikten sonra tüketmeniz hem tatlı ihtiyacınızı karşılayacak hem de tarçının da etkisiyle insulin salınımınız ve kan şekeriniz dengelenecektir.
 
 
 
“İftardan sonra mutlaka 2 bardak yeşil çay”

İftardan sonra, mutlaka içinde bir parça çubuk tarçının bulunduğu 2 bardak yeşil çay tüketilmeli. Yeşil çay yüksek miktarda kateşin içermekte. Yapılan araştırmalar yeşil çayın kateşin adlı madde sayesinde: Kanser hücrelerinin gelişmesini önlemekte, akciğer, mide, bağırsak karaciğer ve deri kanserlerini önleyici etki göstermekte, sigara kullanımının toksik, zehir etkisini azaltmakta, yeşil çay yemek borusu kanserini erkeklerde yüzde 57, kadınlarda yüzde 60 oranında önlemektedir. Yeşil çay düzenli içilmesi halinde prostat kanseri riskini üçte iki azalmaktadır. Yeşil çay deri kanserine yol açan ultroviyole ışınların zararından korur.   Ayrıca yeşil çay, vücudun insüline duyarlılığına yardımcı olmakta ve diyabet riskini azaltmaktadır, özellikle ramazan ayında kan şekerini dengelemek adına oldukça önemli. Yağ yakım metabolizmasında olumlu etkiler gösterdiği araştırmalarla kanıtlanmıştır.
 
“İftarda bol bol domates salatası tüketin”

Ramazanın Ağustos ayına denk gelmesinin en güzel tarafı hiç kuşkusuz yerli sebze ve meyvelerin artık tarlalardan yavaş yavaş sofralarımıza gelmesidir. Yerli bahçe domateslerin çıktığı bu günlerde, iftarda sofranızda domatesli bir salatanın mutlaka yer alması gerekir. Domateste oldukça yüksek miktarda bulunan likopeni, kansere ve kalp – damar rahatsızlıklarına karşı tam bir savaşçı olarak adlandırabiliriz. Yapılan araştırmalar domateste bulunan likopenin , E vitamini ve beta karoten e oranla çok daha iyi bir savaşçı olduğunu göstermektedir. Mevsimi olması nedeniyle bu dönemde domatesi bolca tüketmeli,  kış aylarında tüketmek üzere domates salçanızı da hazırlamalısınız.  Unutmayın, domates hafif ısıl işlem gördüğünde, hafif pişmiş şekliyle , yine az miktarda Örn: 1çay kaşığı zeytinyağı eklendiğinde likopen içeriği oldukça artmaktadır. Domatesli salatalar ve yemekler vazgeçilmez olarak sofralarda yerini almalıdır”.

Paylaş

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*