Anasayfa / Genel Sağlık Bilgileri / Ramazan’da Reflüye Dur Demek İçin…

Ramazan’da Reflüye Dur Demek İçin…

Paylaş

Dr. Halil Kutlu ErolModern çağ hastalıklarının başında gelen reflü hastalığı olanların Ramazan ayını nasıl daha rahat geçirebileceğinizin püf noktalarını öğrenmek ister misiniz?

Dr. Halil Kutlu Erol
İç Hastalıkları Uzm.

Reflüsüz Bir Ramazan Geçirmek İstiyorsanız…

İftarda yüksek kalorili ve yağlı yiyeceklerden kaçının Yavaş, az ve sık yiyin. İftardan iki-üç saat kadar sonrasına küçük bir öğün ekleyin. Yemeğinizi çok iyi çiğneyin. Yemek yerken çatal-kaşığı elden bırakın. Bir sonraki lokmayı elinizde hazır tutmayın. Biberli, yağlı, baharatlı yiyeceklerden ve kızartmalardan uzak durun. Hekiminizin verdiği ilacı iftarda ve sahurda alın. Böylece gün boyu aç kalan ve yüksek miktarda asit salgılayan midenizin asit salgısını azaltır. Sigara ve alkolden uzak durun. Çikolata ve kahve tüketmeyin. Yemek sırasında kola, gazoz gibi asitli içecekler tüketmeyin. Günde en az 2-2,5 litre sıvı tüketin. Bu tüketimi birden değil kademeli olarak yapın. İftar ile sahur arasında 10-12 bardak su tüketilmelidir. Yemekten hemen sonra çay ve kahve içmeyin. En az 2 saat bekleyin. Yemek yedikten sonra uzanıp uyumayın. Sahurda hafif yiyecekler tüketin. Yemek yedikten sonra hemen yatmayın. Böylece gece reflünüzün artmasını engellemiş olursunuz.

Paylaş

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*