Anasayfa / Genel Sağlık Bilgileri / Ramazan’da Sağlıklı Beslenmenin Yolları

Ramazan’da Sağlıklı Beslenmenin Yolları

Paylaş

Ramazan ayıyla özdeşleşen iftar sofralarını ziyafet sofralarına dönüştürme telaşı, bu ayı sağlıksız bir beslenme şekliyle geçirmeye neden olabiliyor. Özellikle bir tek kuş sütünün eksik olduğu iftar sofralarında bir değil; birkaç çeşit yapılan yemekler Ramazan sonunda alınan kilolara ve beraberinde sağlık problemlerine neden oluyor…

Elif Karacanoğlu

Beslenme ve Diyet Uzmanı

 

Ramazan sofralarının vazgeçilmezi olan tatlıların nasıl tüketilmesi gerektiğini ve iftar sofralarında olmaması gereken besinler:

Şerbetli Tatlıların Yerini Sütlü Tatlılara Bırakın!

İftar sofralarının vazgeçilmezi olan tatlıları tamamen kaldırın demek doğru olmayacaktır. Ancak bu dönemde uzun süreli açlığın ardından ağır bir yemeğin peşine tüketilen tatlılar; kan şekerinizde ani yükselmelere bu da beraberinde bazı hastalıkların tetiklenmesine neden olabilir. Bu nedenle çok isteseniz de tatlı tüketimini kontrollü yapmanız bu ayı sağlıklı geçirmeniz açısından çok önemlidir. Ziyafet sofralarının vazgeçilmezi olan şerbetli tatlılara iftar sofranızda yer vermemeniz sağlıklı bir tercih olacaktır. Tatlıdan vazgeçemeyenlerdenseniz özellikle dondurma veya sütlü tatlılar hem tatlı ihtiyacınızı karşılayacak hem de sağlığınızı riske sokmayacaktır.

Bu Besinlerden Kesinlikle Uzak Durun!

Ramazan ayını sağlıklı bir şekilde geçirmek istiyorsanız;

·           Kızartmalar,

·           Çok yağlı yiyecekler,

·           Aşırı baharatlı yiyecekler,

·           İşkembe, ciğer, dil, beyin gibi sakatatlar,

·           Sucuk, salam, pastırma gibi yiyecekler,

·           Aşırı meyve suyu, meşrubat ve soda tüketiminden,

·           Katı yağlardan,

·           Aşırı hamur işi tüketiminden,

·           Aşırı kuruyemiş tüketiminden,

·           İçeriğini bilmediğiniz gıdalardan kesinlikle uzak durun.

Paylaş

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*