Anasayfa / Sağlıklı Beslenerek Yorgunluğu Giderin

Sağlıklı Beslenerek Yorgunluğu Giderin

Paylaş

Çağatay Demir - Beslenme ve Diyet UzmanıYoğun iş temposu, trafikte geçen uzun saatler, gün içinde yaşanan stres ve daha birçok faktör kendimizi yorgun hissetmemize sebep oluyor. Sağlıklı beslenme, yorgunluğu engellemenin en önemli yollarından biri.

Çağatay Demir
Beslenme ve Diyet Uzmanı

Hangi yaş grubunda olursa olsun pek çok kişi, günlük tempoda yorgunluktan şikayet ediyor. Oysa uzmanlar, öğünlerde dikkat edilecek birkaç önemli nokta sayesinde gün boyu zinde kalabilmenin mümkün olduğunu belirtiyor.

Yorgunlukla başetmenin en doğal ve önemli yolu sağlıklı beslenmedir. olduğunu söylüyor. Gereksinim duyduğumuz bazı besinleri eksik alırsak kendimizi yorgun hissederiz. Özellikle B grubu vitaminler enerji oluşumunda önemli rol oynar. B vitamini ise ağırlıklı olarak hayvansal gıdalar ve tahıl ürünlerinde bulunur.

Kan şekerine ve demir eksikliğine dikkat! 
Kişinin kan şekeri düştüğünde kendisini çok yorgun ve sinirli hissedebilir. Posa değeri yüksek yiyeceklerle kan şekerini dengelemenin mümkün olduğunu belirtiyor. Ayrıca demir eksikliğinin de yorgunluğa neden olduğunu ve özellikle doğurganlık çağındaki kadınlar, hamile ve emziren anneler, yaşlı ve çocukları sıklıkla etkiler. Demir eksikliği anemisinde  ise  demir içeriği yüksek olan yumurta, kırmızı et gibi besinleri haftanın belirli günlerinde tüketilmesi gerekir.

Bize enerji veren aslında karbonhidratlı yiyeceklerdir.  Çünkü  karbonhidratlar, vücutta çok çabuk enerjiye dönüşür. Bu yüzden yorgunluğu önlemek için ekmek ve tahıl grubu ile meyve ve sebze gibi karbonhidratlı yiyecekler enerji veren besinler arasında en önemlileri. Yeterli sıvı alınamadığında da kişi kendini halsiz, yorgun ve bitkin hissedebilir. Bu nedenle vücuttan su kaybına neden olmayacak su, madensuyu, meyve suyu gibi içecekler tercih etmek gerekiyor.

Bilinçsiz diyet, yorgunluğu artırır
Sürekli et ya da kızartma türü yiyecekler tüketmek yorgunluğu tetikler. Zayıflamak için yapılan bilinçsiz diyetin de yorgunluğa neden olur.

Zindeliğin sırları:

· Kahvaltı yapmayı ihmal etmeyin. Düzenli yapılan kahvaltı yorgunluğu engeller.

· Gün içinde zinde olmak için tam tahıl ürünleri tüketin.

· Günde 8-10 bardak su için. Spor yapıyorsanız ya da çok terliyorsanız soda ve meyve suyu tüketin.

· Yağlı besinlerden uzak durun, özellikle akşam yemeklerinizin sebze ağırlıklı olmasına dikkat edin. Kızartmalardan uzak durun; fırında, haşlama, buğulama tercih edin.

· Kendinizi yorgun hissettiğinizde bir muz yiyin.

· Kuru meyvelerden, kuru kayısı ve kuru eriğe beslenmenizde yer verin.

Paylaş

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*