Anasayfa / Genel Sağlık Bilgileri / Sağlıklı Beslenmenin Altın Kuralı

Sağlıklı Beslenmenin Altın Kuralı

Paylaş

Dr. Esra Baş ToktaySağlıklı beslenirken aç kalmamak, ara öğünleri atlamamak önemli bir kriter oluşturur. Peynirler ise bu öğünler için ideal alternatiftir.

Dr. Esra Baş Toktay

Diyetisyen

Hem diyet yapanlar hem de sağlıklı beslenenler, ara öğünlerle gün içindeki ani acıkmalara karşı önlem alıyorlar.

Beyaz peynir çeşitleri ve yöresel peynirler ile de lezzetli sandviç veya tostlar yapılabiliyor ve sağlıklı beslenme tazelikle bütünleşiyor.

Süt ve süt ürünleri ara öğünler için çok önemli!

Günlük olarak ara ve ana öğün düzeninin sağlanması sağlıklı beslenmenin en önemli kurallarından biridir. 3 ana öğünün yanı sıra ara öğünlerin de tüketilmesiyle birlikte, uzun süreli açlık sonucu düşen kan şekeri seviyesi dengelenir ve vücuda gerekli olan enerji sağlanmış olur. Ayrıca metabolizma da hızlanır.

Ara öğün olarak tüketilecek yiyecekler kan şekerini hızlı yükseltmemelidir. Hızla artan kan şekeri daha hızlı düşer. Abur cuburlar, hamur işleri, meşrubat gibi ürünlerin tüketimi ara öğün için uygun değildir.

Ara öğün için aşağıdaki öneriler değerlendirilebilir:

Mevsim meyveleri ve süt/yoğurt (meyvenin süt ve ürünleriyle birlikte tüketimi kan şekerinin daha yavaş yükselmesine yardımcı olur.) Tahıllı simit, peynir ve mevsim sebzeleri Tahıllı galeta + ayran Tahıllı gevrek / müsli vb. + süt / yoğurt Ceviz / badem vb. + süt / yoğurt vb. Tahıllı ekmeğe yağsız tost + mevsim sebzeleri

Paylaş

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*