Anasayfa / Genel Sağlık Bilgileri / Sağlıklı Ofis Tüyoları

Sağlıklı Ofis Tüyoları

Paylaş

Tüm gün ofiste çalışan kişilerin en büyük sorunu ergonomik hatalardan kaynaklı oluşan ağrılardır. Günün büyük bölümünde vakit geçirdiğimiz ofisleri sağlıklı hale getirmek elimizde. Monitör ve koltuk ayarı gibi ofiste yapılacak düzenlemeler ile çalışırken oluşan ağrılarınızdan kurtulabilirsiniz.

Dr. M. Pınar Dönmez

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı

Tıpta tedavi kadar, koruyucu hekimlik de önemlidir. Ağrılı eklem hastalıklarının tedavisi kadar kişilerin günlük yaşamdaki davranışlarının sağlık üzerindeki olumsuz etkisini engellemek de gereklidir. Günlük çalışma ve yaşam ortamınız, benzer hareketlerin tekrarlanarak yapılmasını gerektiriyor ise çalışırken bedeni sakatlayabilir. Beden mekaniği yani kasların esnekliği ve gücü tam değilse, eklemlerinde hareket açıklıkları yeterli sınırda değilse, beden ile kullanılan mobilya ve donanımlar uyumlu değilse ya da doğru yerleştirilmemişse yine çalışırken sakatlanma riski var.

Ofisi Sağlıklı Hale Getirmek Elinizde

Ofisin vücut ölçülerinize göre donatılmamış olması, onu bedenle uyumlu hale getirilemeyeceği anlamına gelmez. İşte ofisi sağlıklı hale getirmenin yolları:

  • Monitörden Bir Kol Uzakta Oturun: Ofis masasına oturduğunuzda bilgisayarın monitörü gözlerden yaklaşık 65 cm yani bir kol boyu uzakta olmalıdır.  Gözlerinizi kapatıp açtığınızda monitörün üst kenarını görüyor olmanız gerekir. Bu şekilde boynunuzun gerekenden fazla öne veya arkaya doğru eğilmesine gerek olmadan çalışılabilir. Boyunun doğal eğiminde olmadığı durumlarda başın ağırlığı daha fazla hissedilir ve boyun kasları gerilim altında kalır. Baş ve boyun ağrılarının başlıca nedenlerinden biri bu gerilimlerdir.
  • Doğru Pozisyonda Çalışın: Çalışırken doğru oturma pozisyonunda omuzlar dik, dirsekler bedene yakın ve 90 derece açılı, el bilekleri kalem tutarken olduğu gibi hafifçe yukarı doğru durmalı, dizler kalça eklemlerinden biraz yukarıda, ayak tabanları yere tam temas halinde olmalıdır.
  • Gerekiyorsa Yastıklardan Destek Alın: Koltuğun sırt kısmı bele ve sırta da destek verebilecek yükseklikte olmalı yani kürek kemiklerinin ortasına kadar yükselmelidir. Koltuğun oturma minderinin yerden yüksekliği ayarlanabilir olmalı, ayaklar yere tam temas edecek şekilde ayarlanmalıdır. Yine otururken dizlerin arkası koltuğun minderine değerek sinir ve damarları ezmemeli, ayrıca ayaklar masanın altında rahatça hareket ettirilebilmelidir. Düzenlemek için basit çözümler üretebilirsiniz. Bütün bu hedeflere, bir yastık veya ufak yükselticiler ile ulaşmak mümkündür. Bilgisayar yukarıda kalıyorsa koltuğu yerden yükseltip, ayak altına destek koymak; bilgisayar aşağıda kalıyor ise, onun altına bir destek koyarak yükseltmek mümkündür.
  • Düzenli Molalar ile Stresinizi Azaltın: Ofiste bedeni rahatlatmak ve stresi gidermek, ofis donanımlarının düzenlenmesi kadar önemlidir. Bilgisayar başında ya da sabit konumda geçirdiğiniz her saat başına birkaç dakika mola verilmesi gereklidir. Hiçbir şey yapılamazsa da kişinin yerinde ayağa kalkması ya da masanın etrafında bir tur dolaşması bile fark yaratır. Bir diğer önemli etken de mümkün olduğunca mekân değiştirmektir. Çalışanın fırsat bulduğunda binanın dışında hatta iş arkadaşlarınızdan uzak molalar alması, daha iyi konsantre olmaya ve stressiz çalışmaya imkân verir. Kas ve eklem ağrılarından korunmak için masa başında basit germe egzersizleri yapmak uygundur.

Paylaş

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*