Anasayfa / Genel Sağlık Bilgileri / Sağlıklı ve Keyifli Bir Bayram İçin Beslenme Önerileri

Sağlıklı ve Keyifli Bir Bayram İçin Beslenme Önerileri

Paylaş

Ramazan ayında hafif yiyecekler ve oruçla birlikte detoksa giren vücudunuzun bayramla beraber düzeni değişiyor. Oruç sonrasında vücudunu yeni düzene alıştırmak, sağlığını ve kilosunu korumak isteyenler için öneriler..

Dr. Ayhan Tokgöz

Dr. Back-Up Medikal Danışmanı

Ramazan ayında oruç düzenine alışmış sindirim sistemi, bayramın ilk günlerinde eski düzenine kavuşmakta güçlük çekiyor. Bir ay boyunca iki öğün beslenen kişilerde bayramın gelmesiyle daha çok yemek yeme eğilimi görülüyor. Ayrıca ramazan ayı boyunca sürdürülen beslenme düzeni, metabolizma hızının yavaşlamasına yol açıyor. Ardından vücudun normal düzene dönmesi hızlı bir şekilde kilo alınmasına sebep oluyor. Ramazan ayından sonra sindirim sistemini zorlamamak ve metabolizma hızını artırmak için günde üç ana öğün, iki ara öğün yenmesi gerekir. Güne hafif bir kahvaltıyla başlanmalıdır. Ara öğünlerde az miktarda meyve veya ceviz gibi kuruyemişler yenmeli. Bol su, bol ayran, yeşil çay ve bitki çayı gibi sıvılar tüketilmeli. Bol sıvı alımı vücudunun sıvı dengesini bulmasında yardımcıdır ve açlık duygusuna engel olur.

Yemek seçerken kızartma gibi yüksek kalorili yemekler yerine haşlama, buğulama olarak yapılmış yemekler tercih edilmelidir.  Bir öğün hamur işi yendiyse bir sonraki öğünün mutlaka sebze ağırlıklı tencere yemeği olması gerekiyor.

Bayram ziyaretlerine dikkat

Bayram ziyaretlerinde sunulan ikramların genellikle karbonhidrat ve şeker içeren hamurlu yiyecekler ve tatlılardır. Hamur işleri, en kolay kilo aldıran yiyeceklerdir. İkram edilen yiyecekleri geri çevirmek istemiyorsanız, tabağınızdaki tüm porsiyonu bitirmeyin. Tercih şansınız varsa sütlü tatlıları tercih edin. Unutmamak gerekir ki şeker, insan sindirim sistemi için bir çeşit zehirdir. İnsanoglu, yaklaşık dört milyon yıllık geçmişinde, son yüzelli yıl hariç, saf şeker (beyaz şeker) ve beyaz un yememiştir. Sindirim sisteminize giren beyaz şeker ve beyaz un tüm metabolizmamızı etkilemekte, pankreas ve karaciğerimizi yormakta ve şeker hastalığına yakalanma riskimizi artırmaktadır. Ayrıca ziyaretinizi kısa tutmak için size ikram edilenleri hızlı bir şekilde bitirmeye çalışmayın. Ne kadar yavaş yerseniz, tokluk duygusunu o kadar fazla hisseder, o kadar da az yersiniz.

Bayram ziyaretlerinize mümkünse yürüyerek gidilmelidir. Ziyarete arabayla gidiyorsanız olabildiğince uzağa park edip yürüyebilirsiniz. Asansörle çıkmak yerine üst katlara merdiven ile çıkmayı tercih edin.

Paylaş

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*