Anasayfa / Semizotu (Portulaca Oleracea)

Semizotu (Portulaca Oleracea)

Paylaş

aylin guney, sebzeler, sifali bitkiler, semizotu, portulaca oleracea, salataKökeni Orta Doğu ve Hindistan olmakla birlikte dünyanın birçok bölgelerinde bulunmaktadır.  Sebze dünyasının Omega-3 içeriği en yüksek değerde olan üyesidir. Doymamış yağ asitlerinden olan omega-3 yağ asitleri, vücut için gerekli (esansiyel) olup gıdalardan elde edilmek zorundadır.

İnsan beslenmesinde yer alan önemli Omega-3 yağ asitleri, kalp krizine yol açan kan pıhtılarını engeller. Kanseri önleyici antioksidanlar ile dolu olan semizotunun ekşimsi tadı içeriğindeki kuzukulağı (oxalic acid)  asidinden gelmektedir.100 gram semizotu takriben şu değerlere sahiptir : 42 kJ, Karbonhidrat 1 gr, Protein 1 gr, Yağ 0,2 gr, C Vitamini 20 mg, Karoten 1,70 mg, Vitamin B1 0,06 mg, Vitamin B2 0,04 mg, Kalsiyum 130 mg, Demir 3 mg, Fosfor 40 mg, Sodyum 45 mg,Potasyum 180 IU,  A vitamini 0,04 mgr, Magnezyum 130 mg.

Uzmanlar semizotunun yararlarını şöyle sıralıyorlar…

Şeker hastalarının susuzluğunu azaltır. Diyet sırasında tüketilmelidir zira kilo kaybına yardımcıdır. Lifli sebzelerin tümünde olduğu gibi semizotu içerdiği yüksek oranlı lifiyle peklik (kabızlık) sorunlarında faydalıdır. Yaşlı, hasta ve diyet yapan kişiler için çok uygun bir sebzedir. Geleneksel olarak gut hastalığına, baş ağrısı ve bedendeki diğer ağrılara iyi geldiği yapılan bilimsel araştırmalarla doğrulanmaktadır. Semizotunun kanama hastalıklarında faydalı olduğunu kaybeden uzmanlar, bol idrar söktürdüğünü, kanı üre ve benzeri pisliklerinden temizlediğini, sinir krizleri ve beyin yorgunluğunu geçirdiğini, böbrekteki kum ve taşı döktüğünü bildiriyor. Semizotunun yeşil salata olarak yenmesi, besin değerlerini kaybetmemesi açısından tavsiye ediliyor.

Besin değeri yüksek bir salata tarifi….

Malzemeler : ( 4 kişilik )

 1 demet  Semizotu

 1 paket   Alfalfa filizi       

 1 diş      Sarımsak ( isteğe bağlı )

 1 çorba kaşığı Mayonez

 2    ”         ”     Zeytinyağı

 1  adet   Limon

 Hazırlanışı :

Salatamızda yıkanmış ve suyu süzülmüş semizotlarının yapraklarını kullanıyoruz. Sarımsağı az miktarda tuz ile havanda ezdikten sonra zeytinyağı, limon suyu  ve mayonezle beraber akışkan bir sos kıvamına gelinceye dek karıştırıyoruz. Semizotunu servisini yapacağımız

tabağa aldıktan ve üzerine sosunu gezdirip karıştırdıktan sonra alfalfa filizlerini üzerine mümkün olduğunca geniş şekilde yayarak ve üzerine az miktarda kekik serperek tüketilmeye hazır hale getiriyoruz. Afiyet olsun.

Paylaş

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*