Anasayfa / Genel Sağlık Bilgileri / Sonbahara Yenik Düşmeyin

Sonbahara Yenik Düşmeyin

Sonbahar mevsimiyle birlikte bulaşıcı hastalıklar, bakteriler, virüsler de kendilerini göstermeye başladı. Yetersiz beslenme ve yaşlılığın yarattığı bir sonuç olan bağışıklık sisteminin zayıflaması, vücudun bu bakteri ve virüslere karşı savaşmasını zorlaştırır. Tüketilen yiyecek ve içeceklerle bağışıklık sistemi güçlendirilip, hastalıklardan da korunmak mümkün olur.

Dr. Orçun Orhun

Aile Hekimi

Dengeli ve düzenli beslenme ile vücuda yeterli vitamin, mineral, protein, yağ ve karbonhidrat alınmalıdır. Yalnızca sebze ve meyve ağırlıklı beslenmek, vücudun çalışma mekanizmasını zorlar. Alınan vitamin ve mineraller eğer protein, esansiyel yağ asitleri ve karbonhidratla desteklenmezse, beslenme programının dengesi bozulur ve bağışıklık sistemi zayıflar. Bu nedenle yeterli miktarda protein, yağ ve karbonhidrat tüketimine de dikkat edilmelidir.

“Hazır gıdalardan uzak durun”

Kalorisi yüksek, tuz ve yağ yağ oranı dengesiz ve bol şekerli yiyecek ve içeceklerden, kısacası hazır gıdalardan uzak durun. Haftada 3 kere balık tüketimine özellikle dikkat edin. Burada en önemli olan şey, vücudun ihtiyacı kadar beslenmek… Sağlıklı olduğu için yüksek miktarda tüketilen bu vitamin ve mineraller, eğer kısa bir süre içinde fazlaca alınırsa yararının yanında zararları da söz konusu olabilir.

A vitaminli bol lezzetli “Mor meyve suyu”

Özellikle A vitamini eksikliği, bağışıklık sisteminin zayıflamasına neden oluyor. Bu nedenle havuç ve karalahana tüketmeyi ihmal etmemek gerekir. Hem tadıyla hem de görüntüsüyle iyi bir vitamin deposudur. Pancar, kırmızılahana, limon ve havucu katı meyve sıkacağı ya da meyve püresi yardımıyla sıvı hale getirerek, bolca A vitamini tüketebilirsiniz.  Dilerseniz bu yiyecekleri sofranızda salata halinde de tüketebilirsiniz.

Migreni magnezyumla yenin

Mevsim dönüşlerinde hem bağışıklık sistemini güçlendirmek hem de migren ağrılarını geçirmek için magnezyum alınabilir aynı zamanda baş ağrısı tedavisi olarak bilinir. Sadece yarım ananas (gerekirse konserve kullanın), seçtiğiniz yapraklı yeşillikler, bir kereviz, limon ve zencefil ile ağrınızı alacak muhteşem karışıma sahipsiniz.

Basit, kuvvetli ve yeşil

Bağışıklık artırıcı meyve suyu, lahana, sarımsak, maydanoz, yeşil elma, zencefil, limon ve salatalıktan oluşur. Hem rengiyle hem de bağışıklık sistemini güçlendirici özelliğiyle tam bir vitamin bombasıdır.

Sigara, alkol, şekerden uzak durun. Antioksidan içeriği zengin besinler tüketin. Taze ve mevsiminde sebze meyve yiyin. Yeterli ve kaliteli uyuyun. Kalitesiz bir uyku konsantrasyonu bozar, bağışıklık sisteminin zayıflamasına neden olur. Yeşil alanlara yürüyüş yapın. Düzenli egzersiz yapın böylece vücut virüslerle çok daha kolay baş edebilir.

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*