Anasayfa / Genel Sağlık Bilgileri / Stresi Azaltmanın Yolu: Mindfulness

Stresi Azaltmanın Yolu: Mindfulness

Mindfulness (farkındalık) meditasyonun stresi azaltma yönünde etkisi bilimsel olarak kanıtlanmış en güvenilir, etkili ve bütüncül çözüm.

Dr. Eda Uslu

Yaşam Koçu ve Terapist Uzmanı

Mindfulness bireyin kendisiyle yüzleşmesini sağlayarak hayata bakış açısını değiştiren, stres ve kaygı duyguları içinde yaşayarak hayattan kendini izole eden bireylerin hayata sağlıklı şekilde bağlanmalarına yardımcı olan güçlü bir teknik. Belirli bir şekilde dikkati yönlendiren mindfulness (farkındalık) terapisi insan psikoloji üzerinde olumlu etkiler yaratan en sağlıklı meditasyon yöntemlerinin başında geliyor. Mindfulness meditasyon tekniğinin stresi azaltma yönünde gündelik hayatımızı büyük ölçüde değiştirebilme kapasitesine sahip olduğu yapılan araştırmalarla birçok kez kanıtlandı. Son yıllarda birçok meditasyon yöntemi yaygınlık kazandı. Mevcut meditasyon teknikleri arasında en çok bilimsel araştırmanın mindfulness üzerinde yapıldı.

Psikolojik etkisi bilimsel olarak kanıtlandı

Mindfulness tekniği temelde ‘şimdiki ana odaklanmak tır. Dikkatimizi birisine veya bir nesneye, olaya yönlendirdiğimizde mutlaka bir şey elde ederiz. Bu odaklanma sayesinde çevremizdeki dünyadan bizi ayıran, izole eden kaygılarla dolu duygu dünyasından uzaklaşırız. Mindfulness tekniği ana odaklanma ile bireyi sahip olduğu görüşten ve stres kaynağından özgürleştirir. Bu bir anlamda kişinin stres kaynağı olaya odaklanarak yaptığı olumlu teklife karşı aldığı olumlu yanıttır.

Mindfulness meditasyonu bireyin sadece stres, hastalık ve duygusal güçlükleriyle ilgili semptomlarla başa çıkarken kullanabileceği basit teknikler olmanın ötesinde, acı çekmenin altında yatan en büyük sebeplerden birinin yok olmasına da yardımcı olur. Bu sayede kişiyi yaşamdan koparan izole olma, ayrı olma hissini ortadan kaldırır.

Hayatı mutlu ve tatminkar yaşamak için

Mindfulness meditasyonu bireyin ruh sağlığına ilişkin yaşadığı güçlüklere karşı güçlü bir yardımcı olur. Bu meditasyon hayatı daha mutlu ve tatminkar yaşamak için kanıtlanmış en etkin metottur. Mindfulness teknikleri karmaşık değildir ve hayatın her anında uygulanabilir. Özellikle kronik stres ve kaygı taşıyan bireylerin hayatlarında yeni bir ufuk açan mindfulness meditasyonu kişiye hayatını yeniden gözden geçirme ve bir anlamda kendisiyle yüzleşmesini sağlayarak hayatla yeniden tanıştırır.

Mindfulness‘ın bir anlamda hayata ve kişinin kendi hayatına sevgi ile yaklaşmasıdır. Terapiyi kendinde uygulayan herkesin sevgi açılımıdır. Diğer yandan, mindfulness mantıklı olma ve yaşama bağlanma duruşu, kişinin kendisine karşı sevgi ve şefkat gösterme duruşudur. Burada anlaşılması gereken en önemli faktör şimdiki anın değeri ve biricikliğidir. Mindfulness‘a en çok ihtiyacı olan bireyler en az zamanı olduğunu düşünenlerdir. Ancak mindfulness pratiklerini günlük hayatının bir parçası kılan herkes hayatında yaşayacağı dönüşümleri görecekl ve birçok olumlu açılımı yaşayacaklardır.

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*