Anasayfa / Genel Sağlık Bilgileri / Uyuklama İsteğine 8 Etkili Öneri!

Uyuklama İsteğine 8 Etkili Öneri!

Paylaş

Gün ışığının azaldığı ve havaların soğumaya başladığı bugünlerde hareketsizliğin de etkisiyle vücut bir nevi kış uykusuna hazırlanır. Uyku halinden alınacak 8 önlemle kurtulmak mümkün…

Dr. Edvin Murrja

İç Hastalıkları Uzmanı

Özellikle büyükşehirlerde yaşayan kişilerin ortak sorunu yorgunluk ve halsizliktir. Buna bir de sürekli uyuma isteği, uyku hali eklenince kimi zaman günler çok zor geçebilir. İşte size uyuklama isteğine karşı 8 etkili öneri!

  • Bol bol su için

Soğuk havalarda susama hissi azaldığı için gün içerisinde tüketilen su miktarı hayli düşer. Susuzluk ise tansiyonu düşürerek ve birçok enzimatik reaksiyonu yavaşlatarak uyku hissini artırır. Uyanınca içeceğiniz 2 bardak ılık su ile güne daha dinç başlayabilirsiniz.

  • Çay ve kahve miktarına dikkat edin

Gün içinde tüketilen çay ve kahve birçoğumuz için şüphesiz vazgeçilmezler arasında yer alır. Oysa içerdikleri kafein nedeniyle çarpıntı ve uykusuzluk yapabildiklerinden gece uyku düzenimizi bozarak gündüz uyuklamamıza neden olabilir. Çay ve kahveyi sabah saatlerinde tüketmek hatta kafeini düşük yeşil çayı tercih etmek bu durumu düzeltmeye yardımcı olabilir.

  • Gazlı, şekerli içeceklerden uzak durun

Gazlı, şekerli içecekler ile meyve suları tüketmek yağ dokusunu artırır. Bu içecekler yüksek kalori nedeniyle hem kilo aldırır hem içtikten sonra şeker dalgası oluşturarak uyku hali yapabilir. O nedenle bu tür içeceklerden uzak durun. Meyve suyu yerine ara öğün olarak az miktarda meyve tüketin.

  • Hareketsizlikten kaçının

Özellikle ofis çalışanları için önemli olan bu durum tam bir kısır döngüdür. Oturdukça enerji düşer, enerji düştükçe hareket isteği azalır. Ofis içinde bile yapacağımız hareket ile birlikte kan akışı artacağından daha verimli ve enerjik hale gelinir.

  • Kahvaltıya özen gösterin

Hepimiz birbirimizden farklıyız, o yüzden herkes için tek bir formül vermek doğru değil. Kimimiz hiç kahvaltı yapmıyor iken kimimiz kahvaltısız adım atamıyor. Ancak sağlıklı ve özenle seçilmiş bir kahvaltı enerjimizi artırarak gün içi uyuklamalarını azaltır.

  • Kan şekerini dengede tutan besinleri tercih edin

Gün içinde şekerli gıdalardan uzak durmaya çalışın. Öğün miktarını düşük tutarken, seçiminizi güzel yapın. Çok dolduracağınız bir mide enerjik hissetmek yerine bitkinlik ve uyuklamaya yol açar. Ara öğünlerde ise yiyeceğiniz bir çikolata o anda iyi hissettirirken kısa süre sonra bitkinlik ve uyuklama hali yapabilir. Onun yerine tahıllı kraker gibi daha karmaşık karbonhidratları tercih edin.

  • Bulunduğunuz ortamı aydınlık tutun ve havalandırın

Az ışıklı, havasız ortamlar rehavet ve uyku hali oluşturur. Ortamınızı her zaman aydınlık tutun ve havalandırın, hatta aralıklı olarak dışarı çıkıp temiz hava almak enerjinizi yükselteceğinden buna zaman yaratın.

  • Geçmeyen uyku haliniz varsa sebebini arayın

Gereken önlemleri almanıza rağmen uyuklama isteği geçmiyorsa uzmandan destek istenmelidir. Genellikler kansızlık, uyku apne sendromu, tiroidin yavaş çalışması, vitamin eksikliği gibi nedenler uyku hali, uyuklama isteği nedeni olabilir.

Paylaş

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*