Vejetaryen Hamileler Nasıl Beslenmeli?

08.05.2013
393
Vejetaryen Hamileler Nasıl Beslenmeli?
REKLAM ALANI

Paylaş

Kimi vejetaryenler et yemezken, kimileri de süt ve süt ürünlerini tüketmiyor. Kişilerin hayatını etkilemiyor gibi görünse de, bu durum özellikle hamilelik döneminde kadınlarda ve bebeklerin sağlıklı gelişiminde bazı sorunlara neden olabiliyor. Anne adayları beslenmeleriyle yalnızca kendilerini değil, bebeklerinin de hayatını etkiliyor.

Merve Sofuoğlu
Diyetisyen
Hamilelik, kişilerin sıklıkla genel sağlık kontrollerini yaptırdığı ve kendine iyi baktığı bir dönem olsa da, bu durum vejetaryen olan ve eski beslenme alışkanlıklarını devam ettiren anne ile bebeğin sağlığı için bazen riskli olabiliyor. Vejetaryenlerin, diğer insanlara göre daha fazla sebze ve meyveden zengin beslenme şekilleri hamilelik için avantajlı bir durum olsa da, bazı olumsuz etkiler de söz konusu olabiliyor. Hamilelik dönemi, enerji ve protein tüketimi başta olmak üzere, vücudun her zamankinden daha iyi bir beslenme şekline ihtiyaç duyulmasını gerektiriyor.

Balıktan uzak duran vejetaryen anne adayları, güçlü bir Omega kaynağından da fayda sağlayamamış oluyorlar. Vejetaryenlikte yenilen gıdalardaki yüksek lif oranı, anne adayı ve bebeğin sağlığı için oldukça olumlu bir gelişmedir. Ancak, vejetaryenlik nedeniyle proteinden zengin beslenememek, anne adayından ve bebeğin sağlığından bazı kayıplara yol açabilmektedir. Bu nedenle vejetaryen anne adaylarının, et ve süt ürünlerinden alamadıkları yararlı mineral ve vitaminlere eşdeğer bazı takviyeleri alması sağlanmalıdır. Bu yardımcı tedavi şekli, anneye uzman bir hekim tarafından verilmeli ve mutlaka düzenli takibi yapılmalıdır.
Vejetaryen anne adayları nasıl beslenmeli?

Vejetaryen anne adaylarının beslenme şekli nedeniyle sıklıkla görülen B12 vitamini eksikliği, anne adayının ve bebeğinin sağlığı açısından büyük bir eksiklik. B12 vitamini eksikliği durumunda doğumsal anomaliler, DNA sentezinin olması gerektiği gibi yapılamaması, sinir sisteminde bazı sağlık sorunları gibi problemler ortaya çıkabiliyor. Vejetaryen beslenme nedeniyle et yiyemeyen anne adayları, et yerine kuru baklagillere ve yumurta tüketimine ağırlık vermelidir. Hiç hayvansal besin almayan ve süt ürünlerinde de kaçınan vejetaryen anne adayları, süt yerine soya sütü veya tofu tercih etmelidir. Bu sayede, vücut bazı eksik mineral ve proteinleri kısmen de olsa yerine koyabilmektedir. Çay ve kahveyi, yemekten hemen sonra tüketmemek ve araya en azından 1-2 saat koymak da anne adayı için oldukça faydalıdır. Her öğünde, C vitamininden zengin, taze sebze ve meyvelerden tüketmek, anne adayı ve bebeğin bağışıklık sistemi açısından büyük fayda sağlayacaktır. Beyaz ekmek yerine esmer ekmeği, pirinç yerine ise bulguru tüketmek de önemli.

Paylaş

REKLAM ALANI
YAZAR BİLGİSİ
Hergün güncellenen haberleri ve birbirinden özel yazarları ile takipçilerine çok özel bir dünyanın kapılarını aralayan SAGLİKVEYASAMDERGİSİ.com.tr, internette dergi standartlarında takipçilerine sağlıklı yaşamın renklerini sunuyor. Sağlıklı Yaşamın Pusulası’ olan www.saglikveyasamdergisi.com.tr sitesi Sağlık & Yaşam Dergisi’nin yazılı basındaki başarısının sanal ortamdaki en büyük destekçisidir.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.