Anasayfa / Genel Sağlık Bilgileri / Veli ve Öğrenciler İçin Yarıyıl Tatili Önerileri

Veli ve Öğrenciler İçin Yarıyıl Tatili Önerileri

Tatil denince ister ebeveyn ister çocuk olsun çoğu kişide bir hoşnutluk duygusu oluşur. Önemli olan bu hoşnutluk duygusunu nasıl biz nasıl kazandık ve çocuklarımıza nasıl kazandıracağız sorusu olmalıdır.

Feridun Tiryaki

Kültür Koleji

Psikolojik Danışman ve Rehberlik Uzmanı

Tatil hoş vakitler geçirmek güzel anılar biriktirmek adına sevdiğimiz kişiler, mekanlar ve hobilere ayrılan geniş ve rahat zamanları ifade etmektedir. Okul yaşamı içerisinde formal ve informal eğitimi barındırırken tatil informal eğitimin yoğunlaştığı dönemi barındırır.

Yaşantıda öğrendiğimiz her şeyin formal (okul aracılığıyla) elde edilmesi pek mümkün değildir. Dolayısıyla çocukların informal eğitim ortamlarına ihtiyaçlarını iyi tespit edip gidermelidir. Bu informal eğitim ortamlarını şöyle ifade edebiliriz; tiyatro, sinema, kitap okumaları, atölye çalışmaları, sergi ziyaretleri, resim-müzik çalışmaları, aile içerinde oynan oyunlar, yakın eş-dost çocukları ile serbest vakit geçirme ortamları, akraba ziyaretleri…vb.

Özellikle çocuğu okul öncesi ve 1. sınıfa başlayan çocukların ebeveynlerinin zihnini tatilin sonrası için “uyum sorunları oluşabilir mi?” sorusu meşgul ediyor olabilir ancak okul aile iş birliği ile planlı bir şekilde verilen tatil ödevleri ve okuma kitapları sayesinde bu endişeleri zihnin dışında tutabilirler. Okulların açıldığı bir iki hafta içerisinde de öğrencilerin oluşmuş olan uyum sorunlarını giderdikleri görülecektir. Yine de devam ettiğini düşündükleri sorunlar için sınıf ve rehber öğretmenlerden destek istemek faydalı olacaktır. 3. ve daha üst sınıf öğrenci ve ebeveynleri geçmiş dönemlerin deneyimlerinden hareketle daha sakin ve planlı bir tatil geçirmektedirler.

Tatil planı nasıl çıkarılır?

Yapılacak işlerin öncelik sırası gibi… Yapılacak tatilin arasına serpiştirilmiş

sanatsal-kültürel aktiviteler ve okumalar… Bazı ebeveynler çocuklarının (4-7. sınıflar) tatil günlerinde hiç olmazsa günün 1- 2 saati düzenli test çözmelerini beklemektedir. Bu beklenti baskı eşliğinde ilerliyorsa çocukların tatil ve akademik gelişimlerini olumsuz yönde etkileyebilir. Eğer bu türden bir beklenti varsa planlama okullar açıkken ve tatilden çok önce alınan ortak karardan hareketle olmalıdır. Diğer önemli bir sınıf kademesi 8. sınıflardır. 8. sınıflar diğer ilkokul ve ortaokul öğrencilerine göre daha deneyimli ve akademik ilerlemenin yöntem ve tekniklerini kavramış, zaman yönetimi konusunda daha bilinçli bir kademedir. Tatil algısı sınav grubu öğrencilerinde yeniden değişikliğe uğrar ve bu dönemler birer eksik kapatma ve sıçrama yapılacak dönemleri ifade etmeye başlar. Bu bakış açısını kavramış öğrenciler için başarılı olma olasılığı daha fazla olabilmektedir. İyi organize edilmiş bir tatil planında hem çok iyi dinlenmek hem de eksik konuları gidermek mümkündür. Unutulmamalıdır ki Liselere Geçiş Sınavı sınavları haziran ayının ilk haftası gerçekleştirilecektir. Sınav bilincini kavramış öğrenciler bu tarihin çok yakın olduğunu unutmadan hareket etmekte iken bu bilinci kavrayamamış öğrenciler “daha çok uzun zamanımız var” diyebilmekte ve sınavın olumsuz sonuçları ile karşılaşabilmektedir. Bu sebeple öğrenciler hangi bakış açısında olursa olsun başarının tek kriteri var o da verimli ve çok çalışmaktır.

Dinlemiş bir beyin öğrenmeye daha yakındır….

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*