Anasayfa / Manşet / Yağdan Kilo Vermenin 3 Büyük Sırrı

Yağdan Kilo Vermenin 3 Büyük Sırrı

Paylaş

Verilen kiloların geri alınmasını zorlaştırmak için bu kiloların yağdan verilmesi değişmez şarttır. Yağdan kilo kaybını sağlamak için yağ, karbonhidrat ve kafeindeki 3 büyük sırrı öğrenmek ister misiniz?

Uzman Diyetisyen Çağatay Köşkeroğlu

Bahar ayı ile birlikte kilo verme, forma girme telaşı hafif hafif başlar. Şok diyetler yerine bilinçli-kalıcı kilo vermenin yağdan olduğunu, bunun nasıl yapılacağını çoğu kimse bilmiyor. Yağdan kilo vermenin 3 büyük sırrı vardır.

1- Bitkisel Yağlar Tüketin!

Ceviz, badem, fındık, zeytin, Hindistan cevizi yağı, avokado gibi yağların birçok faydası bulunmaktadır. Bu besinlerin sindirimi uzun sürede gerçekleştiğinden hem tok tutacak hem de bitkisel yağların tüketimi vücutta yağ yakımını hızlandıracaktır. Ancak tüketilmesi gereken miktar kişiden kişiye değiştiği için bu besinlerin fazla miktarda tüketilmesi vücutta yağlanmaya sebep olur. Unutulmamalıdır ki dünyanın en sağlıklı besini bile olsa fazla miktarda tüketildiği takdirde vücutta yağ olarak depolanır. Yemekleri zeytinyağı, avokado veya Hindistan cevizi yağında hazırlayarak, kahvaltıda zeytin, ara öğünlerde ise ceviz, badem, fındık tüketerek bitkisel yağ tüketimi arttırabilir.

2- Komplex Karbonhidrat Tüketin!

Basit karbonhidrat olarak adlandırılan bal, reçel, marmelat, şeker tüketildiğinde şeker seviyesi birden yükselecek, insülin salınımı artışı artarak yağlanma ortaya çıkacaktır. Oysa komplex karbonhidratlar olarak adlandırılan yulaf, kinoa, mercimek, kepekli bulgur tercih edildiğinde şeker seviyesi ve insülin salınımı daha dengeli bir şekilde yükselir. Bu hem daha uzun süre tok kalma hem de vücudun yağlanması anlamına gelir.

Sabah kahvaltılarda beyaz ekmek yerine yulaf tüketerek, içeceklerde şeker kullanımını bırakarak öğle ve akşam yemeklerinde ise karbonhidrat ihtiyacı kinoa, mercimek, kepekli bulgur gibi besinlerden karşılanabilir.

 3- Yeterli Oranda Kafein Tüketin!

Yeterli oranda kafein tüketimi vücutta yağ yakımının hızlanmasını sağlar. Günde bir insanın ortalama olarak alması gereken kafein miktarı 300 mg kadardır. Bu da 2-3 fincan kahve ve 6-7 bardak çay tüketebileceği anlamına gelir. Yağ yakımını hızlandırmak adına fazla miktarda tüketilen kafein, tansiyon yükselmesi, kalp çarpıntısı, idrar miktarının artması, vücut suyunda azalma ve vücutta çatlak oluşumu gibi yan etkilere neden olabilir.  Gebeler, tansiyon, mide, migren gibi rahatsızlıkları olanlar kafein tüketimine dikkat etmeli, tüketim miktarı mutlaka uzmanlara danışmalıdır. Ara öğünlerde sütlü kahve veya gün içerisinde çay tüketerek kafein alımı gerçekleştirilebilir. Gün içerisinde yorgun ve uyku halinde olanlar için kafein tüketimi enerji arttırır ve yağ yakımını hızlandırır.

Paylaş

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*