Anasayfa / Manşet / Yaz Kilolarına Elveda

Yaz Kilolarına Elveda

Paylaş

Heyecanla beklenen yaz tatili göz açıp kapayıncaya kadar sona erdi. Tatil ile birlikte hayatımıza giren beslenme değişiklikleri kilo alımını da beraberinde getirdi. Yeme alışkanlığınızda yapacağınız bazı değişiklikler sayesinde sonbahara aç kalmadan sağlıklı bir şekilde kilo vermek mümkün. İşte yazın alınan fazla kilolardan kurtulmanızı sağlayacak ipuçları…

Diyet ve Beslenme Uzmanı Şükran Yıldız

Tüm yıl boyunca dört gözle beklediğimiz yaz tatili heyecanla geldi, sona ermesinin hüznüyle bitti. Tatil birlikte yeme alışkanlığımızda da ani değişiklikler oldu. Her şey dahil oteller, göz alıcı tatlı büfeleri, lezzetli restoran menüleri, rengarenk yaz meyveleri ve yazın vazgeçilmezi dondurma… Sonuç: alınan kilolar… Peki şimdi nasıl verilecek bu kilolar? İşte size ipuçları…

  • Kendinizi açlığa mahkûm etmeyin!

Kilo vermek için sık yapılan yanlışlardan birisi uzun süreli açlıklar ve yemekten tamamen kaçmak. Bu uygulama sürdürülebilir olmadığı gibi vücut için gerekli besin öğelerini alamadığınızdan önemli sağlık sorunlarına sebebiyet verebilir. Ayrıca uzun süreli açlıklarda vücut kendini korumaya alarak metabolizmayı yavaşlatır bu da yağ yakımı azalmasına neden olur. Yetersiz protein ve karbonhidrat alımı kas kayıplarına da sebeptir. Tüm bunlarla birlikte uzun süreli açlıklardan sonra “tıkınma” dediğimiz aşırı gıda tüketimi de sıklıkla görülen bir davranıştır. Vücudumuzu açlığa mahkum etmektense düzenli aralıklar, porsiyon kontrolü ve doğru gıda seçimleriyle daha kesin ve kalıcı bir sonuç alırken sağlığımızı da koruyabiliriz.

  • Vücudumuz değil beynimiz aç!

Bir reklam gördüğünüzde, güzel bir yemek kokusu duyduğunuzda ya da sadece yemekten konuşulduğunda aniden acıktığınızı hissetmişsinizdir. Beynimiz bu tür bir dış uyaranla karşılaştığında çeşitli hormonların salgılanmasıyla birlikte aç olduğumuz hissini yaratır. Aynı miktardaki yemek büyük bir tabakta gözümüze çok az görünürken küçük tabakta doyurucu görünür. Tabaklarınızdaki tercih edeceğiniz kalorisi düşük fakat hacmi büyük yiyecekler ve yanında bol yeşillikli salatalarla önce beyninizi doyurun. Açlık gibi tokluk hissi de beyinde oluşur. Yemek yemeye başladıktan yaklaşık 15-20 dakika sonra leptin hormonu salgılanarak beynimizde tokluk hissini yaratır. Bu süreç içerisinde ne yersek yiyelim kendimizi tok hissetmeyiz. Yemekleri yavaş ve ara vererek yersek daha az yemekle doygunluk hissini yaşayacağımızı görebiliriz.

  • Tabağınızı doğru tercihlerle doldurun

Yemeğinizin yağ ve karbonhidrat miktarı dikkat etmemiz gereken en önemli noktalar arasındadır. Miktarının yanı sıra bu besin öğelerinin doğru kaynaklardan alınması da kilo kontrolü ve sağlığımızın korunması yönünden çok önemlidir. Yağlar diğer besin öğelerine oranla daha yüksek kalori içerir dolayısıyla öğünlerimizdeki yağ miktarına dikkat etmeliyiz. Yağ gereksinimimizi hayvansal yağlar veya kızartmalar yerine kuru yemiş, balık, zeytinyağı gibi kaynaklardan karşılamak kilo kaybını sağlamanın yanında sağlığımızı da olumlu yönde etkileyecektir. Vücudumuzun enerji kaynağı olan karbonhidratların diyette kısıtlanması da kilo kaybını doğrudan etkileyen faktörlerin başında gelir. Diyetinizdeki karbonhidrat türünü ve miktarını düzelterek kilomuzu kontrol altına almamız mümkün. Basit şekerler yerine lif oranı yüksek kompleks karbonhidratlar tüketmek fark yaratacaktır. Beyaz ekmek yerine kepekli veya tam buğday ekmeği, pirinç ve makarna yerine kepekli bulgur tercih edilebilir. Gazlı hazır içecekler ise içeriğindeki yüksek şeker içeriği ile bize’’ boş enerji’’ verirler, yani doygunluk hissi yaratmadan yüksek enerji almış oluruz.

  • Harekete Geçin

Kilo kaybının gerçekleşmesi için harcanan kalorinin alınan kaloriden yüksek olması gerekir. Diyette porsiyon kontrolü ve doğru tercihlerle alınan kalori kısıtlanırken, fiziksel aktiviteyle harcanan kalorinin arttırılması kilo kaybında kilit rol oynar. Tempolu yürüyüş, yüzme, bisiklet veya sevdiğiniz herhangi bir spor türü… Kilo kaybına sebep olmasının yanında kendinizi zinde ve mutlu hissetmenize de yardımcı olacaktır.

Paylaş

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*