Bağışıklık Sisteminizi Yiyerek Güçlendirin

Bağışıklık Sisteminizi Yiyerek Güçlendirin

Stres ne yazık ki hayatımızın büyük bir parçası. Uzmanlar bağışıklık sisteminin zayıflamasına neden olan stresin hastalıklara kapı açmaması için beslenmenize dikkat etmenizi öneriyor.

Gözde Patlak

Beslenme ve Diyet Uzmanı

Stres ne yazık ki günlük yaşamın büyük bir parçası… Yoğun stresli dönemler sonrasında vücutta değişik tepkiler gözlemlenebilir. Sınav veya yoğun tempolu çalışma döneminin ardından gelen hastalıklar gibi. Bu tepkilerin çoğunluğu bağışıklık sisteminin stresli durumlardan etkilenmesinden kaynaklanmaktadır. Bu dönemlerde bünye enfeksiyonlara karşı daha da hassaslaşabilir. Bu nedenle kişinin bağışıklık sistemini güçlendirmesi gerekir. Stresli dönemler sonrasında görülen grip, alerji gibi hastalıklara karşı koruma sağlayabilecek güçlü bir bağışıklık sistemi içinse iyi beslenme şarttır.

Bazı besinleri yemek listelerinize dâhil ederek bağışıklığı artırmak mümkün.

Protein; vücudun savunma mekanizmasının önemli bir parçasıdır. Deniz ürünleri, yağsız et, kümes hayvanları (hindi, tavuk), yumurta, fasulye, tuzsuz fıstık ve yağlı tohumları da içeren çeşitli proteinli gıdalar yemek listesine eklenmelidir.

A vitamini; cilt ve dokuları, ağız, mide, bağırsaklar ve kış aylarında en çok etkilenen solunum sistemini ve bağışıklık sistemini sağlıklı tutarak düzenler ve enfeksiyonlardan korur. Bu vitamini havuç, lahana, ıspanak, kırmızıbiber, kayısı, yumurta gibi yiyecekleri tüketerek alın.

C vitamini; antikor oluşumunu uyararak bağışıklığı artırır, enfeksiyona karşı koruyucudur. Portakal, greyfurt ve mandalina, kırmızıbiber, maydanoz gibi C vitamini yüksek besinleri ara öğün olarak listeye mutlaka eklenmelidir.

E vitamini; bir antioksidan olarak çalışır, serbest radikalleri etkisiz hale getirir ve bağışıklık fonksiyonunu iyileştirir. Badem, bitkisel yağlar (zeytinyağı gibi), fındık, fıstık ezmesi veya ıspanak ile vücudun ihtiyacı olan E vitaminini karşılamak mümkün.

Çinko; bağışıklık sisteminin düzgün çalışmasına yardımcı ve yaraların iyileşmesinde etkili bir mineraldir. Çinko yağsız et, kümes hayvanları, deniz ürünleri, süt, tam tahıllı ürünler ve kuruyemişlerde bulunur. Özellikle kış aylarında en güzel deniz ürünlerinden olan balığı haftada 1-2 gün tüketerek çinko alımı arttırılabilir.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.