Bahar Sizi Yormadan Önleminizi Alın!

Bahar Sizi Yormadan Önleminizi Alın!

Bahar yorgunluğundan kurtulmak istiyorsanız stresinizi azaltın, enerji veren tam buğday ekmeği, kepekli makarna, taze ve yağsız et, tavut tüketin. Her gün en az bir bardak süt veya bir kase yoğurt yiyin. 8-10 bardak su için, karanlık ve iyi havalandırılmış bir odada 6-8 saat uyuyun.

Doç. Dr. İsmet Tamer

Aile Hekimi

Güzel havaya inat canınız sürekli uyumak istiyorsa; yorgunluk, halsizlik, bitkinlik ve asabiyet bir türlü peşinizi bırakmıyorsa bahar yorgunu olabilirsiniz. Bazen birkaç gün bazen ise haftalar boyunca sürebilen bu durum, hava değişikliği sonucunda ortaya çıkıyor ve bahar mevsiminden alacağımız keyfi engelliyor.

Bahar Yorgunu Olmak İstemiyorsanız Bu Tavsiyelere Dikkat

Bahar yorgunluğu ile mücadele etmede çözüm, günlük stresi mümkün mertebe azaltmak, enerji seviyelerimizi de olabildiğince artırmaktan geçer. Yeterli miktarda özellikle işlenmemiş, kompleks karbonhidrat adını verilen tam buğday ekmeği, kepekli ekmek, kepekli makarna gibi enerji veren besinler tüketmek; gün boyu çalışan kaslarımızın yenilenebilmesi için sağlıklı protein kaynaklarından, taze ve yağsız et, tavuk; ülkemizde kış aylarında bolca bulunan balığı haftada en az 3 kez tüketmek, zengin kalsiyum kaynağı süt ve süt ürünlerini unutmamak, her gün en az bir bardak süt veya bir ufak kase yoğurt tüketmek gerekir.

Her Gün Elma, Ceviz, Badem, Kayısı ve Erik Kurusu Tüketin

Yediğimiz yararlı besinlerin vücudumuzda enerjiye dönüşebilmesi için yeterince vitamin ve mineral de alınması gerekir. Özellikle enerji metabolizmasında görev alan B ve C vitaminleri, günlük toksinleri vücuttan uzaklaştırmasına yardımcı antioksidan E vitamini, bağışıklık sistemini güçlendirerek fiziksel stresi azaltmaya yardımcı kalsiyum, potasyum, çinko ve selenyum alımı önem taşır. Bunun için de her gün en az bir orta boy elma, bir avucunuzu dolduracak kadar kuruyemiş, örneğin 4-5 adet ceviz, 8-10 badem, bir iki kayısı ve erik kurusu tüketilmeli.

Günde 6-8 Saat Uyuyun, Bahar Yorgunluğunu Yenin

İyi havalandırılmış, 18-20 dereceden daha sıcak olmayan ve karanlık bir odada ortalama 6-8 saat uyumak gerekir. Bağışıklık sistemini güçlendiren, beynin dinlenmesini sağlayan hormonlar gece uykuda, ama mutlaka karanlıkta daha fazla salgılanır.

8-10 Bardak Su İçmeyi İhmal Etmeyin

İyi bir uykunun ardından önce oda ısısında bir bardak su içip hiç değilse 8-10 dakika kadar esneme egzersizleri yapmak, ardından sağlıklı bir kahvaltı, güne enerjik ve mutlu başlamak için çok önemli adımlardır. Yorgunluk hissine neden olabilecek elektrolit eksikliğini önlemek yani yeterince sodyum, potasyum, klor alabilmek için de güne yayarak en az 8-10 bardak su içmek gereklidir. Bu güzel günlerin tadını yeterince çıkarabilmek için güneş ışığından bol bol yararlanmayı, gün boyu sık sık derin nefes egzersizleri ile tazelenmeyi de unutmayalım.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.