Bayram Trafiği Psikolojinizi Bozmasın

Bayram Trafiği Psikolojinizi Bozmasın

Uzmanlar Ramazan Bayramı dönüşünde uzun süre direksiyon başında kalacak araç sürücülerini trafikte öfke kontrolü konusunda uyardı ve önemli tavsiyelerde bulundu.

Uzman Klinik Psikolog İhsan Öztekin

Trafik karmaşası, trafikte yaşanan olumsuzluklar, uzun yol ve araç kuyrukları sürücülerin sabrını zorlar, psikolojisini olumsuz etkiler. Kazalara neden olan en önemli etken yetişme telaşının bir parçası olan aşırı hız. Bunun yanı sıra dikkatsizlik, kendini düşünme, başkalarının haklarına saygı duymama gibi etkenler ise kazaya neden olan diğer faktörler. O nedenle yola çıkmadan önce kesinlikle iyi dinlenilmeli, uyku sağlıklı bir şekilde alınmalı, heyecan ise düşük seviyede tutabilmeli. Uzun saatler boyunca direksiyon başında kalma, trafikte saatlerce yaşanan karmaşa kişilerin ruh sağlığı üzerinde olumsuz etkiler yaratır. Bu da psikolojik açıdan tolerans azalmasına neden olur. Kişide kolay sinirlenme, yorgunluk, baş ağrısı, dikkati yoğunlaştırma güçlüğü gibi bazı sonuçlar ortaya çıkabilir.

 “Trafik çilesi, sürücüyü patlamaya hazır bomba yapabilir”

Trafikte yaşanan olumsuzluklar kişilerin ruhsal ve fiziksel yönden olumsuz etkilenmesine neden olur. Uzun süre trafikte kalan sürücü ya da yolcular, süre uzadıkça patlamaya hazır bombaya dönüşebilir. Trafik kurallarına uymak, trafikte saygılı olmak yaşanacak olumsuzlukları bir parça da olsa engelleyebilir.Bunun için Kişiler trafiğe çıkmadan önce trafikte geçireceği süreye hazır olmalı. Kendini buna hazırlamalı. Bu düşünceyle trafiğe çıkması kişiyi daha rahatlatacaktır.

Bunlara dikkat !

*Mutlaka uykunuzu almış ve  zinde ve dinlenmiş olarak yola çıkın.

*Uzun yolculuklara yalnız çıkmayın. Size eşlik edecek yedek sürücü ya da  sizi kontrol edecek bir kişinin bulunması yararlı olur.

*En ufak bir yorgunluk veya uykululuk halinde hemen mola verin.

*Mola yerlerinde gerekirse kısa süreli şekerlemeler yapın,

*Mola sırasında çay, kahve gibi beyni uyarıcı içecekleri ölçülü olmak kaydıyla alabilirsiniz.

*Aracınızın ısının düzeyine dikkat edin. Aşırı sıcak uyku yapabilir.

*Güneşli havalarda güneş gözlüğü kullanılın.

*Özellikle yoğun sıcaklıklarda düzenli sıvı tüketin.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.