Beslenme Şeklimiz Beynimizi Etkiliyor

06.04.2014
36
Beslenme Şeklimiz Beynimizi Etkiliyor

5Doğal besinlerden uzaklaşmamız hipertansiyon, diyabet ve çeşitli metabolik hastalıklara neden olduğu gibi, beyni etkileyen hastalıkları da arttırır. Doğru beslenme alışkanlıklarıyla beyin kapasitemizi arttırmak ve beynimizi genç tutmak mümkün.

Uzmanı Dr. Mehmet Yavuz

Nöroloji

Beynimizde 10 milyar civarında olan hücrelerdeki sinir iletkenliği, yağ küreciklerinin kalitesine bağlıdır. Bu yağ kürecikleri ne kadar akışkan olursa, iletişim de o kadar hızlı ve kaliteli olur. Beynin margarin, tereyağı, kızarmış patates, cips, fast food tarzı gıdalarla zar esnekliği bozulursa; öğrenme, algılama ve bellek gibi tüm beyin faaliyetleri de tehlikeye atılmış olur. Beynimizin randımanlı çalışması için yediklerimizde balık yağı ve sebze yağının hassas bir dengede olması gerekir.

Beynimiz İçin Yararlı ve Zararlı Besinler

Doymuş hayvan yağları, margarin ve mayonez gibi hidrojenle birleştirilmiş sebze yağları, fast food ve dondurmada bulunan trans yağ asitleri beyine zarar verir. Beynin sağlıklı gelişimine destek olacak besinler:

1) Zeytinyağı

2) Kanola yağı

3) DHA: Hamsi, somon balığı, sardalya, alabalık, ton balığında bulunur.

4) Antep fıstığı, ceviz

5) Keten tohumu yağı

6) Yağsız et (özelikle yağsız dana ve kuzu eti)

7) Düşük yağlı peynir

8) Fıstık yağı

Bunlardır.

 

Bol Miktarda Doymuş Yağ Hücreleri Öldürür

Hücre zarlarının bol miktarda sağlıksız doymuş yağ içermesi halinde hücre zarlarının işleyişi bozulur. Hücre dışına kalsiyum verilip, hücre içine glikoz alınamaz. Yeterince glikoz alamayan hücrede enerji sorunu başlar. Enerjisiz kalan hücre tüm işlevselliğini yitirecek duruma gelir.

Ömrümüz Yediklerimize Bağlı

Çilek ve ıspanak gibi antioksidan içeren gıdalarla beslenmek, hafızada yaşlanmayla meydana gelen sorunları yavaşlatır. Yemeklerde sebze ve meyve miktarlarını biraz artırmak, antioksidan etkisinin %25 daha fazla olması demektir. Dolayısıyla oksit gidericiden zengin beslenmek, uzun ve sağlıklı bir yaşamın anahtarıdır.

Çay İçerek Canlanın

Çay içmenin oksit giderici etkisinden dolayı beyin fonksiyonlarını arttırır. Düzenli olarak içilen çay kanı sulandırması nedeniyle beyin, kalp ve damar hastalıkları üzerinde olumlu etkilere sahiptir.

En Güçlü Atioksidan Sebze ve Meyveler

En güçlü antioksidan sebze ve meyveler şu şekilde sıralanır:

Yaban mersini

Keçi yemişi

Çilek

Ispanak

Böğürtlen

Brüksel lahanası

Karalahana

Erik

Brokoli

Pancar

Portakal

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.