Bu Kışı Göbeksiz Geçirmek Mümkün!

Bu Kışı Göbeksiz Geçirmek Mümkün!


Havaların soğukluğu nedeniyle günlük fiziksel aktivitelerinizi de askıya aldığınızı düşünürsek; kilo almaya davetiye çıkarıyor olabilirsiniz. Oysa kış demek, göbek demek değil!

Diyetisyen Diğdem Özkahya

Kış geldi bahanesiyle kalın kazakların altına saklanmaktan vazgeçerek göbeğinizi eritebilirsiniz. Soğuyan havalara bağlı olarak, metabolizmanızın yavaşlaması kaçınılmaz bir durum. Ayrıca soğuk havaya karşı direnmek isteyen vücudunuz deri altı yağ dokusunu kalınlaştırmak istiyor.

Gereken önlem alındığında kışın kilo almaya engel olunabilir. Bu kışın modasında da göbek olmadığına göre, kalın ve yünlü kıyafetlerin altında saklanmamak için şunlara dikkat etmek gerekir:

  • Düzenli ve dengeli beslenin, ara öğünleri atlamayın.
  • Yağlı ve şekerli besinlerden uzak durun. Bunların yerine kuru baklagiller, tahıllar, taze mevsim sebze ve meyveleri gibi sizi tok tutacak ve posa içeriği yüksek olan besinleri tercih edin.
  • Yemek pişirirken margarin gibi katı yağlar kullanmaktan kaçınarak sıvı yağları tercih edin.
  • Etli yemek yaparken az yağlı etleri tercih edin ve mümkünse yemeğe ayrıca yağ ilave etmeyin.
  • Kızartma yerine ızgara, buğulama veya fırında pişirme yöntemlerini deneyin.
  • Dengeli beslenmenin yanı sıra fiziksel aktivitenizi artırın.

Kış aylarında tercih edebilecek besin önerileri:

  • Az yağlı süt ve süt ürünleri: Kış mevsiminde azalan güneş ışığı ve giyilen kapalı kıyafetler nedeniyle D vitamini eksikliği yaşanabilir. Bu nedenle süt ve süt ürünlerinde bulunan kalsiyum, fosfor ve D vitamini kemik sağlık için son derece önemlidir.

 

  • Haftada en az iki porsiyon balık: Yapılan pek çok araştırmada balığın içerdiği omega-3 yağ asitleri ve deniz ürünlerinde bulunan selenyum mineralinin, kalp ve damar sağlına iyi geldiği kanıtlanmış ve bağışıklık sistemini güçlendirdiği görülmüştür. Omega yağ asitleri, kilo kontrolünün sağlanmasında da destekleyici rol oynar.
  • Her gün 4-5 porsiyon sebze ve meyve: Kış mevsiminde bulunan meyve ve sebzeleri tüketmek bağışıklık sistemini güçlendirmeye yardımcı olur ve hastalıklara karşı korur. Özellikle A, C, B6, E vitamini, çinko ve selenyum mineralleri açısından zengin olan kış sebzelerinden brokoli, lahana, bürüksel lahanası, kırmızı lahana, karnabahar, havuç, marul, yeşil biber, roka, sarımsak, soğan ve meyvelerden portakal, mandalina, greyfurt, kivi ve elmayı tercih edilebilir. Yediklerinizin posa içeriğinin yüksek olması, göbek bölgesindeki yağlanmayı engelleyecektir.
  • Bitki çayları: Bitki çayları kış ayları boyunca yavaşlayan metabolizmanızı hızlandırmanıza yardımcı olur. Kuşburnu, ıhlamur, adaçayı, rezene ve nane-limondan herhangi birini günde 1-2 fincan tüketebilirsiniz.
  • Her gün 2 litre su: Kış aylarında vücudun su isteği azalır. Ancak buna aldanarak su içmeyi ihmal etmeyin. Suya nane yaprağı, kabuk tarçın, meyve dilimleri ekleyerek hem tat katabilir hem de metabolizmanın hızlanmasına yardımcı olunabilir.
YAZAR BİLGİSİ
Hergün güncellenen haberleri ve birbirinden özel yazarları ile takipçilerine çok özel bir dünyanın kapılarını aralayan SAGLİKVEYASAMDERGİSİ.com.tr, internette dergi standartlarında takipçilerine sağlıklı yaşamın renklerini sunuyor. Sağlıklı Yaşamın Pusulası’ olan www.saglikveyasamdergisi.com.tr sitesi Sağlık & Yaşam Dergisi’nin yazılı basındaki başarısının sanal ortamdaki en büyük destekçisidir.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.