Çocuk Sağlığı Ve Dondurma Tüketimi

17.10.2012
36
Çocuk Sağlığı Ve Dondurma Tüketimi

çocuk ve dondurmaÖzellikle yaz aylarında çocukların büyük bir keyifle yedikleri dondurmanın ham maddesi süt; çocuğumuzun ihtiyacı olan protein ve kalsiyumu karşılar.

Dyt. Ayça Ilıca Murat
Beslenme ve Diyet Uzmanı

 

Bireylerin ilerleyen yaşlarındaki sağlık durumlarının, çocukluk dönemi beslenmeleriyle ne kadar yakından ilgili olduğunu artık hepimiz biliyoruz. Özellikle çocuklarda yeterli kalori ve protein alımının yanısıra yeterli kalsiyum alınması da oldukça önem taşımaktadıır.  Protein gereksinimini karşılamak adına önemli olan süt ve süt türevi gıdalar aynı zamandan kalsiyum açısından da zengin besinlerdir. Çocukluk çağında yaklaşık 800 mg. olan kalsiyum gereksinimi, gün içerisinde tüketilecek 2 su bardağı süt veya yoğurt ile kolaylıkla karşılanabilir.
Dondurma=Protein&Kalsiyum Deposu
Süt ve yoğurt sevmeyen çocuklarda, bu gıdaların tüketimleri için ısrarcı olmaktansa yine bir süt türevi olan dondurmayı yedirmek aileler içinde çok daha kolay olacaktır. Ancak unutmamalıyız ki imalat ve satış aşamalarında gerekli hijyen kurallarına  dikkat edilmeyen  dondurma, faydalı bir gıda olmaktan çıkıp kolaylıkla tehlikeli bir gıda haline dönüşebilir. Diğer tüm dondurularak saklanan gıdalarda olduğu gibi soğutucu içinde saklanan bu gıda, eritilip tekrar donduğunda sağlık için oldukça zararlı mikroplar içeren bir ürün haline gelebilir.
Satın Alırken Aman Dikkat!
Bunun için özellikle dondurmaları satın alırken ambalajın yüzeye yapışık olmamasına, kapalı olan kutular içerisindeki dondurmaların şekil bozukluklarının bulunmamasına özellikle dikkat edilmelidir.
Diğer tüm gıdalarda olduğu gibi dondurmada da  ambalajların üzerlerinde yazılı olan  son kullanma tarihlerine özellikle dikkat edilmeli, son kullanma tarihi geçmiş olan dondurmanın tüketilmesi oldukça ciddi sağlık sorunlarına yol açabileceği için kesinle tüketilmemelidir.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.