Depresyonla Mücadelede Egzersiz!

26.12.2013
57
Depresyonla Mücadelede Egzersiz!

Depresyonla Mücadelede EgzersizEgzersiz depresyonun önlenmesinde önemli rol oynuyor. Egzersiz beyinde kişinin kendisini iyi hissetmesini sağlayan neurotransmitterlerin ve endorfini  arttırmaktadır.

Dr. Feyza Bayraktar

Uzman Psikolog

Soğuyan havalar, kısalan günler, iş stresi, ailevi sorunlar, ekonomik nedenler gibi birçok faktör depresyonu tetikliyor. Egzersiz beyinde kişinin kendisini iyi hissetmesini sağlayan neurotransmitterlerin ve endorfinin arttırmaktadır. Bu artışlar kişinin duygu durumunda da olumlu etki yarattır

Depresyonla Mücadelede Egzersiz!

Egzersiz yapmak beyinde bağışıklık sistemini kuvvetlendirir, oysa zayıf bağışıklık sistemi depresyona karşı kişiyi güçsüz bırakan faktörlerden birisidir. Bedensel hareketlilik ve bedenin şekillenmesi, duruşun düzelmesini, kişinin kendisine olan güveni arttırmada etkilidir. Egzersiz yaparken kişinin günlük sıkıntı ve stres yaratan durumlardan uzaklaşması kafasının rahatlamasına dolayısıyla stres oranının düşmesine yardımcı olur. Bedenin yorulması, stresin azalması, olumlu duyguların artması ile kişi egzersiz sayesinde daha rahat bir uyku uyur. Düzenli uyku da depresyonu engelleyen etkenlerden birisidir. Egzersiz stres ve kaygıyla sağlıklı bir şekilde başa çıkma yöntemlerinden birisidir. Egzersiz denilince genellikle insanların aklına ağır spor aktiviteleri gelir yalnız haftada üç dört kez yarım saat yürümek bile depresyonu önlemek için etkilidir.

Egzersiz depresyonu tedavi etmede başarılı bir yöntem olduğu daha önce yapılan çalışmalar sonucu bilinen bir gerçektir, fakat yeni yapılan araştırmalar egzersiz yapmanın, hastalığın daha başlamadan engelleyebileceğini göstermişir.

 

 

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.